Podravka je i dalje snažan tržišni lider u mješavinama za kolače i slastice koji se prodaju pod brandom Dolcela.
Pojava mnoštva privatnih trgovačkih marki proteklih je godina nagrizla udjele najvećih na tržištu, ali Dolcela je čvrsto broj jedan po prodaji u Hrvatskoj. Potvrdilo je to i istraživanje ugledne svjetske agencije Nielsen (NIQ) objavljeno u novom broju magazina Ja trgovac.
Prerma tom istraživanju, Podravka je prema broju ostvarenih promocija i bruto oglasnoj vrijednosti od listopada lani do rujna ove godine uvjerljivo prva u kategoriji mješavina za kolače na domaćem tržištu. Imali su 45 posto udjela u broju promocija, a dr. Oetker je bio drugi s 10 posto.
Kako navode u Nielsenu, u toj kategoriji najveći udjel prodaje, čak 70 posto, otpada na muffinse. Zadnji javno dostupni podaci iste agencije iz 2022. godine otkrivaju kako je Dolcela bila lider u prodaji mješavina za kolače i slastice na tržištima Hrvatske i BiH te druga u Sloveniji.
Na domaćem i regionalnom tržištu najveća bitka za udjele vodi se između Podravke, Dr. Oetkera i njemačkog Rufa koji je treća marka u našoj zemlji. Lani je prodaja kategorije mješavine za kolače u Hrvatskoj rasla 18 posto, od čega je 16 posto došlo od dizanja cijena.
Priča o Dolceli posebno je inspirativna jer je, kako to navodi tvorac te marke Zvonimir Pavlek, doktor za marketing i nekadašnji član uprave Podravke, upravo Dolcela bila najbrže uvedena nova marka u Hrvatskoj, ali i našoj regiji.
Podravka je u tu kategoriju ušla 1969. godine zahvaljujući suradnji s moćnom njemačkom kompanijom Dr. Oetker. No, njemačka je tvrtka nakon osamostaljenja Hrvatske sredinom 90-ih odlučila prekinuti tu suradnju i zaustaviti proizvodnju u Podravki.
Nakon toga, tim kojeg je okupio Pavlek u vrlo kratkom vremenu osmišljava novi brand Dolcela koji se, što je posebno interesantno, na koncu skoro zvao Contesa. Nekoliko odabranih imena testirano je na tržištima više europskih zemalja, a Contesa je dobila najviše glasova.
No, ipak je prevladavalo stajalište da je marka Dolcela bolja po mnogo čemu, a nije bilo nevažno i da je upravo to ime bilo prvi izbor u Hrvatskoj, Sloveniji i još nekim susjednim zemljama. Dolcela se nakon toga 1998. prvi put pojavila na tržištu Mađarske i oduševila trgovce i potrošače.
Nakon toga, krenulo se i s Hrvatskom. Zahvaljujući pomno osmišljenim i iznimno hrabrim marketinškim aktivnostima iz radionice doktora Pavleka i njegova tima, Dolcela već 2021. na hrvatskom tržištu skida s trona dotad nedodirljivog i supermoćnog Dr. Oetkera.
Podravka je tako do dana današnjega uvjerljivi lider u mješavinama za kolače i slastice u Hrvatskoj. Otad do danas koprivnička kompanija nije stvorila niti jedan novi brand koji bi bio tako uspješan.
Podravkina kategorija kremnih namaza i slastica u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila je 39 milijuna eura prodaje uz rast od 15 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Procjenjuje se kako bi prodaja na godišnjoj razini mogla premašiti 50 milijuna eura jer tek slijedi blagdanska ‘žetva’ u prosincu.
Lani je ista kategorija zabilježila prodaju od 47,8 milijuna eura uz neto dobit od gotovo četiri milijuna eura. Ključni Dolcelini proizvodi su mješavine za kolače, pudinzi, vanilin šećeri i drugi dodaci slasticama, kvasac, a u zadnje vrijeme i shakeovi.
NEDAVNO OBJAVLJENO