Opet je produžen rok za dostavu ponuda za izgradnju drugoga kolosijeka pruge Križevci – Koprivnica – mađarska granica. Izvođači radova mogu se javiti na natječaj do 19. srpnja u 12 sati.
Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave usvojila je žalbu talijanske kompanije Generale Costruzioni Ferroviarie (GCF) koja je upozorila na nove nedorečenosti i manjkavosti izmijenjene natječajne dokumentacije. To se, prije svega, odnosi na način izgradnje novog mosta preko Drave.
Obrisan je, naime, dio teksta o gradnji mosta u kojem je, među ostalim, pisalo da se čelični segmenti teški i do 200 tona “plovilom dopremaju na mjesto gradnje”. Osim toga, uvedene su i nove stavke u troškovniku kojih prije nije bilo.
Naručitelj radova, HŽ infrastruktura, u ranijem je odgovoru na žalbe upozorio kako bi “svaka daljna odgoda roka za dostavu ponuda značila ozbiljnu ugrozu projekta koji se financira sredstvima EU”. No, Državna komisija usvojila je žalbu talijanske tvrtke.
Natječaj za rekonstrukciju postojećeg i gradnju drugog kolosijeka raspisan je još 26. studenoga prošle godine, ali još nije poznato tko će graditi tu dionicu vrijednu više od dvije milijarde kuna. Prema nepotvrđenim informacijama, za posao je zainteresirana i kineska državna megatvrtka China road and bridge corporation koja već gradi Pelješki most.
Sporazum o dodjeli bespovratnih EU sredstava sklopljen je još u listopadu 2016. godine između europske Izvršne agencije za inovacije i mreže te HŽ Infrastrukture. Europskim novcem financirat će se čak 85 posto troškova obnove postojećeg i izgradnje novog kolosijeka pruge.
No, izgradnja pruge kasni već dvije godine, a rok za završetak radova pomaknut je na kraj 2022. godine. Hoće li se konačno izabrati izvoditelj i kad bi radovi mogli početi – nitko ovog časa ne zna.
NEDAVNO OBJAVLJENO