Najveća hrvatska konditorska kompanija Kraš već danima je tema gorljivih rasprava o novoj kampanji za popularne kekse Domaćica.
Mi se ovdje ipak nećemo baviti kampanjom i njezinim kontroverzama, već ćemo secirati lanjske poslovne rezultate kompanije, druge otkako je slatka tvrtka prešla u ruke Mesne industrije Braća Pivac. I mora se priznati kako brojke nisu nimalo loše. Štoviše.
Kraš grupa (Kraš d.d. plus osječka Karolina i prijedorska Mira) ostvarila je lani oko 1,1 milijardu kuna ukupnih prihoda, što je rast od 4 posto. Neto dobit iznosila je 30 milijuna kuna i bila je veća za 20 posto. Radnika je ukupno oko 2340, što je desetak manje.
Ako ste pomislili kako je Kraš rastao na krilima povećanja cijena proizvoda – prevarili ste se. Grupa Kraš lani je prodala ukupno oko 37.000 tona proizvoda, što je čak 2000 tona ili oko 6 posto više nego godinu ranije. Najveći količinski rast prodaje ostvaren je na stranim tržištima.
Kraš d.d. (bez sestrinskih poduzeća u Slavoniji i BiH) lani je imao 959 milijuna kuna poslovnih prihoda, što je rast od 9 posto. Neto dobit iznosila je 20 milijuna kuna i bila je veća za 39 posto. U matici je zaposleno oko 1550 ljudi, što je 1 posto više nego predlani.
Prosječna neto plaća u Kraš grupi (u Karolini radi 350, a Miri 410 ljudi) iznosi oko 5500 kuna mjesečno, a tvrtki matici u Zagrebu oko 6130 kuna.
Kraš će ove godine isplatiti 10 kuna dividende po dionici svim dioničarima. Mesna industrija Braća Pivac dobit će, tako, 8,2 milijuna kuna, a ciparska tvrtka Kappa srbijanskog tajkuna Nebojše Šaranovića 4,8 milijuna kuna.
Pivci ovog časa imaju oko 823.700 Kraševih dionica, a Šaranović oko 480.000.
NEDAVNO OBJAVLJENO