VIDEO KOJI JE UZNEMIRIO DUHOVE U PODRAVKI

Huljić u reklami za Čokolino? Bolje da su angažirali polugolu Lidiju Bačić

Objavljeno, 28. studenoga 2020. Komentari
# Foto: PODRAVKA / Marinka Akrap i Tonči Huljić na snimanju spota za Čokolino
AUTOR
Robert Mihaljević

Već dva mjeseca ne prestaju polemike i javne rasprave o Podravkinoj reklami za Čokolino koju su osmislili domaći hitmejker Tonči Huljić i poznata marketinška agencija McCann.

Odmah da se razumijemo: videoreklama u kojoj Huljić piskutavim falsetom pjeva „Ja sam rojen da mi bude fino i da jedem čok-čok-čokolino” za mene je najiritantiji Podravkin marketinški projekt u povijesti. Spot je, inače, u duhu nove marketinške poruke “Za veliku i malu djecu” te prikazuje obitelj svih generacija kako uživa u različitim okusima Čokolina.

Intencija kampanje je jasna: Čokolino ne jedu samo klinci, već i odrasli te u njemu uživaju sve generacije u obitelji. I to je sama po sebi toliko razumljiva i topla priča o jednom istinski moćnom brandu kojem nikakva posebna reklama zapravo i ne treba. Dovoljno je s vremena na vrijeme ljude podsjetiti da provjere kućne zalihe i skoče do dućana ako su pri kraju.

Marinka i Tonči

Bog dragi zna što se podravkašima motalo po glavi kad su odlučili angažirati majstora lakoglazbenih nota Huljića te mu dati odriješene ruke da osmisli spot za Čokolino. No, nema nikakve sumnje da je rezultat prilično iritantan.

Videospot za Čokolino s kulisom, likovima i Huljićevim glasićem nalikuje na kakvu jeftinu hollywoodsku parodiju C produkcije, a ne kampanju koja je trebala osnažiti supervrijedan, superpoznat, ali i superosjetljiv brand. Jer riječ je, zaboga, esencijalno o dječjoj hrani i ako itko nije smio ni primirisati tom proizvodu, onda je to svakako Huljić.

Ipak, malo je nezgodno, recimo, kad na privatnim profilima objavi i video sa svoje privatne rođendanske proslave na kojoj joj pjeva upravo – Grašo

Da je svoje prste u Huljićevom angažmanu imala i Podravkina direktorica korporativnog marketinga i komunikacija Marinka Akrap, pokazale su fotografije koje su ovih dana odašiljane medijima zajedno s piar tekstom koji je trebao popeglati u javnosti, posebno na društvenim mrežama narušenu slavu Huljićeva bavljenja Podravkinim turbovrijednim proizvodom.

Neki su mediji, tako, u sklopu priče o uspješnosti kampanje objavili i fotografiju na kojoj su Marinka i Tonči u prvom planu, tijekom snimanja spota u studiju.

Preslatki medvjedić Lino

Gospođa Akrap voli se, inače, fotkati s poznatim estradnim zvijezdama koje rade za Podravku pa to onda dostavljati medijima na objavu. Jednom je to Gibonni, drugi put Petar Grašo, treći put modni dvojac Elfs, a četvrti Huljić. Legitimno je pravo Podravkine menadžerice da se fotka sa zvijezdama koje Podravka plaća i to joj zbog kompanijske funkcije koju obnaša ne treba zamjerati.

Ipak, malo je nezgodno, recimo, kad na privatnim profilima objavi i video sa svoje privatne rođendanske proslave na kojoj joj pjeva upravo – Grašo. No, to ionako nije tema naše današnje priče. Tema je način na koji je Huljić unakazio Čokolino.

Huljićeva reklama za Čokolino / Youtube: Podravka

Dalmatinskom meštru od glazbe ne može se poreći veliki talent za stvaranje pjevnih hitova koji osvajaju široke mase, ali i mnogo manji talent za vokalnu interpretaciju tih glazbenih uspješnica. Ali, da netko angažira upravo Huljića da bude glavni lik u spotu za – pazite sad – proizvod čiji je zaštitni znak preslatki medvjedić Lino za kojim su ludi klinci i klinceze iz cijele regije – to već zvuči kao neka nevjerojatna fiction zajebancija.

Ono kad kažeš frendu ili frendici: Zamisli da Huljić pjeva u reklami za Čokolino. Pa se onda zajedno odvalite od smijeha zamišljajući tu nadrealnu scenu.

Medijska ofenziva

Da Podravki gori pod petama zbog kontroverzne reklame pokazala je ovih dana silna količina truda da javnost, medije i potrošače uvjeri kako je Huljićev spot za Čokolino najuspješnija marketinška kampanja u kompanijskoj povijesti. Angažirali su agenciju Ipsos da im sondira raspoloženje potrošača, a rezultati istraživanja pokazali su kako je reklama izazvala nevjerojatnu zamijećenost.

No, ovdje, u slučaju popularne dječje hrane, ipak ne vrijedi ono piarovsko pravilo koje političari vole mantrati – nek’ se piše, makar i loše

Potom su u piarovskoj medijskoj ofenzivi kroz usta stručnjaka reklamu obasuli hvalospjevima i panegiricima prikazujući je najjačim domaćim marketinškim uratkom ikad. Ne sjećamo se da je Podravka ikad tako javno hvalila uspjeh svoga reklamnog spota. I po tome se vidjelo da nešto u toj priči debelo ne štima.

Video je imao fantastičan doseg, priopćili su iz Podravke, i doprli su njime do više od 80 posto potrošača na ciljanom tržištu. Osim toga, skoro 50 posto tih koji su je primijetili reklo je da je dobra i da im stvara ugodu dok je gledaju i slušaju.

Dovoljna i moja baka

Da je samo do dosega, nema nikakve sumnje kako bi još veći učinak postigli da su za videoreklamu angažirali polugolu Lidiju Bačić. Ili provokativnu Severinu koja je, uz to, estradna zvijezda poznata na svim ključnim Podravkinim tržištima u regiji.

No, ovdje, u slučaju popularne dječje hrane, ipak ne vrijedi ono piarovsko pravilo koje političari vole mantrati – nek’ se piše, makar i loše. Takav marketing nadaleko poznatim dječjim prehrambenim brandovima ipak ne treba. Jer ta mantra najviše vrijedi za one koji nisu dovoljno poznati, odnosno prepoznatljivi, pa im je i negativna kampanja u stvari pozitivna kampanja.

Čokolino je institucija kojoj zapravo i ne treba reklama, osim onog što u uvodu spomenusmo: da se ljude na teveu tu i tamo diskretno podsjeti da provjere kako stoje sa zalihama čudesne smeđe mješavine u špajzi. A za taj spot, evo, dovoljna im je i moja baka.


Tagovi: čOKOLINO PODRAVKA REKLAMA TONčI HULJIć

NEDAVNO OBJAVLJENO