Podravski pekarski div Dergez sve se snažnije širi u trgovački biznis, pokazuju financijski izvještaji poduzeća za prošlu godinu.
Obiteljska tvrtka sa sjedištem u Podravskim Sesvetama kod Đurđevca, čiji je osnovni biznis pekarstvo, lani je ostvarila 57,8 milijuna kuna ukupnih prihoda, što je oko četiri posto više nego godinu ranije. Dobit je iznosila nešto više od milijun kuna i bila je otprilike na istoj razini.
No, struktura Dergezovih prihoda otkriva kako poduzeće ostvaruje rast u trgovini, dok u pekarstvu stagnira. Tako je u sektoru Dergez trgovina lani ostvaren prihod od oko 40 milijuna kuna (oko 5,5 posto više), a u pekarstvu je na otprilike istoj razini kao i pretprošle godine (17,4 milijuna).
Dergez, inače, već ima 14 prodavaonica, uglavnom raspoređenih po đurđevačkom kraju. Ove je godine otvoren dućan i na Gradskoj tržnici u Koprivnici, što znači da to obiteljsko poduzeće ima ozbiljne planove s trgovinama.
Zato će biti zanimljivo pratiti kako će na taj izazov odgovoriti najjači lokalni kvartovski i seoski lanac dućana, đurđevačka Sloga podravska trgovina. A tu je i križevački Robin koji je odlučio ‘napasti’ tržište Koprivnice, o čemu smo nedavno pisali.
Sva je prilika da će uskoro doći do konsolidacije lokalnih trgovačkih lanaca na sjeveru jer se tako rascjepkani dugoročno neće moći boriti s konkurencijom.
Poduzeće Dergez ima oko 180 radnika. Lani su ukupni troškovi zaposlenih iznosili 12,4 milijuna kuna i bili su za deset posto veći nego tijekom 2017. godine. Prosječna bruto plaća, dakle, u tom poduzeću je oko 5740 kuna, što je – ugrubo – oko 4000 kuna neto.
Dergez je niskozadužena kompanija koja ima dobar financijski potencijal za širenje. Lani su imali tek pet milijuna kuna dugoročnih i kratkoročnih obveza prema poslovnim bankama.
NEDAVNO OBJAVLJENO