SLOGA PODRAVSKA TRGOVINA VS. ROBIN KRIŽEVCI

Lokalni lanci u žestokoj bitki za kupce: mogu li preživjeti svi seoski i kvartovski dućani

Objavljeno, 14. srpnja 2019. Financijer
# Foto: SLOGA PODRAVSKA TRGOVINA
AUTOR
Robert Mihaljević

Dva lokalna maloprodajna lanca iz Koprivničko-križevačke županije zadnjih godina vode veliku bitku za tržište koje nije u fokusu velikim trgovačkim tvrtkama.

Riječ je o seoskim i malim kvartovskim dućanima koji u pravilu rade duže, s ograničenim asortimanom i višim cijenama. Dućanima u kojima se kupuje ambulantno, svaki dan: kruh, mlijeko, brašno, sokovi, peciva, sredstva za čiščenje kojih je upravo nestalo u kućanstvu.

Njihova je prednost što su kupcima u kvartovima i selima nadohvat ruke. Ne moraju sjedati u automobil i voziti se do supermarketa.

Sloga podravska trgovina iz Đurđevca sa svojih 70-ak dućana i dalje je lokalni lider s lanjskom prodajom od oko 140 milijuna kuna i neto dobiti od 232.000 kuna. Sloga ima 290 zaposlenih, 20-ak manje nego godinu ranije.

No, Sloga ima problem s organskim rastom prodaje. Lani su im ukupni prihodi rasli tek oko dva posto, što sigurno ne zadovoljava ambicije i ciljeve tog poduzeća.

Razlog neznatnog rasta leži i u konkurenciji, križevačkom poduzeću Robin koje je prošle godine ostvarilo oko 84 milijuna kuna prometa, što je rast od čak 34 posto. Dobit mu je iznosila oko 575.000 kuna. I posebna opasnost za Slogu je činjenica da se Robin sve snažnije počeo širiti na koprivničko područje.

Da želi biti jače prisutan u Koprivnici dokazuje i to da je Robin ove godine jedan od sponzora popularne manifestacije Ljeto na Zrinskom. Robin ima 44 prodavaonice i njihov broj iz godine u godinu osjetno raste. Kako doznajemo, ove godine žele ući i u još neka podravska sela na koprivničkom prstenu.

Ima li dugoročno mjesta za dva manja lokalna lanca na tako ograničenom tržištu? Teško je to ovog časa reći, ali poslovna logika govori da i jedan i drugi ciljaju na isto tržište i iste potrošače.

Osim toga, u zadnje vrijeme dolazi do okrupnjavanja lokalnih trgovačkh tvrtki, pa nije čudno da čakovečki Metss, primjerice, baca oko na Koprivničko-križevačku županiju. Uostalom, već su se proširili na područje Virovitice i Bjelovara.

Hoće li Metss uspjeti preuzeti nekoga od lokalnih lanaca – tek će se vidjeti.


Tagovi: ROBIN SLOGA PODRAVSKA TRGOVINA TRGOVINA

NEDAVNO OBJAVLJENO