Žestoka bitka Dorine i Milke za prvo mjesto. Koji je vaš izbor?

Objavljeno, 23. studenoga 2025. Vijesti
# Foto: Dorina i Milka izmjenuju se kao lideri na hrvatskom tržištu
AUTOR
Robert Mihaljević

U prvih devet mjeseci ove godine prodaja čokoladnih tabli u Hrvatskoj bila je veća za pet posto u odnosu na isto razdbolje lani.

Prema istraživanju najpoznatije svjetske kompanije za potrošačku inteligenciju Nielsen (NIQ), ove je godine ostvaren vrjednosni rast prodaje čokolade u trgovinama. No, pritom otkrivaju kako je količinska prodaja zapravo pala za čak 14 posto.

Rast je, dakle, isključiva posljedica još jednog vala dizanja cijena koji je u devet ovogodišnjih mjeseci iznosio čak 19 posto. Pritom je najviše skočila cijena čokolade za kuhanje – nevjerojatnih 48 posto.

Na našem tržištu desetljećima se vodi žestoka bitka između dva tržišna lidera: Kraša i Mondeleza čiji je najpoznatiji čokoladni brend Milka. Prvo je Milka uoči ulaska Hrvatske u EU 2012. godine s trona skinula Kraš, a potom je desetak godina kasnije, usred pandemijske krize, Kraš opet preskočio Milku.

Kakva je situacija bila lani – nismo uspjeli doznati. Poznato je da su na prve dvije pozicije i dalje Kraš i Mondelez, treći je div Ferrero, a četvrti osječki Kandit.

Prema broju promocija i bruto oglasnoj vrijednosti u proteklih 12 mjeseci, do kraja rujna ove godine, prvi je Krašev brend Dorina, druga Milka, treći Kandi, četvrti Mikado požeškog Zvečeva, a peti Ferrerov Kinder. Otkriva to istraživanje agencije Focus za mjesečnik Ja trgovac.

Promocije i oglasna vrijendost obično se poklapaju s poretkom na tržištu prema ostvarenoj prodaji. Po tome ispada kako je i ove godine prva Dorina, a druga Milka.


Tagovi: COKOLADA DORINA KRAš MILKA

NEDAVNO OBJAVLJENO