USPOREDBA DOMAĆIH PREHRAMBENIH DIVOVA

Zašto je Atlantic ove godine rastao 10 posto, a Podravka pala 1 posto

Objavljeno, 29. srpnja 2021. Financijer
# Foto: DANICA.HR / Emil Tedeschi i Martina Dalić
AUTOR
Robert Mihaljević

Sjajne poslovne brojke Atlantic grupe u prvom polugodištu ove godine: ostvareno je 2,7 milijardi kuna prihoda od prodaje, što je rast od gotovo 10 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Neto dobit istodobno je iznosila oko 211 milijuna kuna i bila je za 18 posto viša nego u prvih šest mjeseci prethodne godine, objavila je kompanija u vlasništvu Emila Tedeschija.

“Rast prihoda ostvaren je u svim poslovnim i svim distribucijskim područjima zahvaljujući izvrsnim rezultatima većine, kako vlastitih, tako i principalskih brendova. Najbolje rezultate ostvarili su Strateška poslovna područja Kava i Pića te Poslovno područje Donat.

Na rast prodaje, koji je osobito vidljiv u drugom kvartalu ove godine, utjecala je bolja epidemiološka situacija na svim tržištima te posljedično popuštanje mjera za sprječavanje širenja COVID-19 u usporedbi s izrazito restriktivnim mjerama za suzbijanje pandemije koje su bile na snazi tijekom većeg dijela drugog tromjesečja prošle godine.

Važno je napomenuti da je ostvarena usporediva prodaja u prvom polugodištu 8,7 posto iznad razine koja je ostvarena u istom periodu 2019. godine, dok rast prodaje u drugom kvartalu u odnosu na drugi kvartal 2019. godine iznosi 8 posto”, tumače u Atlanticu.

Atlantic grupa isplaćuje veliku božićnicu radnicima
Foto: Atlantic grupa / ILUSTRACIJA

Kava (Grand kafa, Barcaffe) je, tako, u prvome polugodištu rasla više od 10 posto, Delikatesni namazi (Argeta, džemovi) šest posto, Pića (Cockta, Cedevita) 16 posto, a pića Donat gotovo 16 posto. Velik rast ostvaren je na ključnim tržištima: u Hrvatskoj gotovo 11 posto, a Srbiji blizu 10 posto.

Zadnjeg dana lipnja Atlantic grupa ima oko 5580 radnika, što je oko 260 više nego istog dana prethodne godine. Prosječna neto plaća u cijeloj grupi iznosila je 7840 kuna mjesečno.

Za razliku od Atlantica, Podravka je u prvih šest mjeseci ostvarila oko 2,22 milijarde kuna prihoda od prodaje, što je pad od 1,1 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Prehrana je imala pad prodaje od 2,2 posto, a Belupo je rastao za 2,8 posto.

Koprivnička kompanija ostvarila je 198 milijuna kuna neto dobiti, što je 24 posto više nego u prvome polugodišti prošle godine. Dobit Podravke iznosila je 136,3 milijuna, a Belupa 61,3 milijuna kuna.

Podravka zadnjeg dana lipnja ima ukupno oko 6740 radnika, što je 90 više nego istog dana prethodne godine. Prosječna neto plaća u grupi Podravka (s Belupom, Žitom, Lagrisom, Farmavitom) iznosila je oko 9000 kuna mjesečno.

Usporedba Atlantica i Podravke (prvo polugodište)

ATLANTIC GRUPAGRUPA PODRAVKA
PRIHODI OD PRODAJE2,7 milijardi kuna (+10%)2,2 milijarde kuna (-1%)
NETO DOBIT211 milijuna kuna (+18%)198 milijuna kuna (+24%)
UKUPNO ZAPOSLENIH5580 (+260)6740 (+90)
PROSJEČNA NETO PLAĆA7840 kuna 9000 kuna


Tagovi: 2021 ATLANTIC PODRAVKA POLUGODIšTE

NEDAVNO OBJAVLJENO