Većina Podravkinih proizvoda posluje s minusom. Spašavaju ih Vegeta i Lino

Objavljeno, 12. travnja 2022. Naše priče
# Foto: PODRAVKA / Tvornica dječjih slastica Lino
AUTOR
Robert Mihaljević

Čak pet je Podravkinih poslovnih segmenata tijekom prošle godine ostvarilo značajne gubitke, a samo tri je poslovalo pozitivno.

Kako smo doznali, cijela dobit već godinama uglavnom počiva na plećima Vegete, Belupa i Lina. Svi drugi su uglavnom gubitaši, uz povremene bljeskove pozitivnog rezultata.

Segment Kulinarstva (Vegeta, juhe, polugotova jela, monozačin) lani je ostvario najveću prodaju u cijeloj grupi u iznosu od 1,05 milijardi kuna te najveću dobit koja je prije oporezivanja iznosila 265 milijuna kuna. Vegeta je, dakle, lani snažno rasla i na prihodnoj i na profitnoj strani financijskog izvještaja.

Lagrisove dubioze

Ovdje valja naglasiti kako se prihodi od prodaje odnose na prihode ostvarene prodajom vanjskim kupcima. Prodaja među segmentima (primjerice, segment Kulinarstva prodaje robu Žitu i obrnuto) eliminirao se prilikom konsolidacije. To je zapravo i najrealniji pokazatelj.

Farmaceutska grupa Belupo ostvarila je prošle godine drugi najznačajniji rezultat unutar Podravka grupe. Belupo je ima prodaju u iznosu od 1,03 milijarde kuna te 133 milijuna kuna dobiti prije oporezivanja. Segment Farmaceutika obuhvaća etičke lijekove, bezreceptni program, nutraceutiku te trgovačku robu.

Vegeta na policama dućana u inozemstvu
Vegeta na policama dućana u inozemstvu / Foto: Danica.hr

Treći i posljednji lanjski profitni segment je onaj pod nazivom Dječja hrana, slastice, snack. Obuhvaća Lino svijet, slastice, napitke i snack. Ostvario je 473 milijuna kuna prodaje i 59,4 milijuna kuna dobiti prije oporezivanja. Dobit je manja za 12 posto nego predlani.

Lani su svi segmenti u prehrambenoj diviziji živjeli na grbači Vegete i Lina koji su zajedno ostvarili oko 323 milijuna kuna dobiti

Slovenska kompanija Žito, s druge strane, ostvarila je 730 milijuna kuna prihoda, što je čak 21 posto manje nego godinu ranije. Gubitak je iznosio 6,1 milijun kuna.

Češka tvrtka Lagris pak imala je 173 milijuna kuna prodaje i gubitak od čak 12,7 milijuna kuna. Žito i Lagris obuhvaćaju osnovnu hranu (riža, grahorice i drugo), pekarstvo i mlinarstvo, čaj, konditorstvo i žitarice za odrasle.

Podravka hrana obuhvaća kondimente (senf, ketchup, umaci), rajčicu, umake, voće, povrće i brašno. Lani je ostvarila 440,3 milijuna kuna prodaje i čak 13,4 milijuna kuna gubitka.

U minusu i Riba

Mesni proizvodi, jela i namazi obuhvaćaju mesne konzerve i paštete, kobasice, food solution i ostalo meso. Lanjski rezultat iznosio je 304 milijuna kuna prodaje i 6,6 milijuna kuna gubitka.

Za razliku od godinu ranije, u minusu je završio i segment Ribe okupljen pod poznatim brandom Eva. Ostvaren je prihod od prodaje u iznosu od 212 milijuna kuna te gubitak od 3,4 milijuna kuna. Predlani je Riba ostvarila dobit prije oporezivanja u iznosu od 1,3 milijuna kuna.

Martina Dalić, predsjednica uprave Podravke
Martina Dalić, predsjednica uprave Podravke / Foto: Danica.hr

Lani su, tako, svi segmenti u prehrambenoj diviziji zapravo živjeli na grbači Vegete i Lina koji su zajedno ostvarili oko 323 milijuna kuna dobiti prije oporezivanja. Svi ostali prehrambeni segmenti poslovali su s akumuliranim gubitkom u iznosu od 42 milijuna kuna.

Vegeta i Lino zajedno su ostvarili nešto više od milijardu i pol kuna prodaje, a pet gubitaških segmenata oko 1,9 milijardi kuna.


Tagovi:

NEDAVNO OBJAVLJENO