Podravkin program ribljih konzervi Eva u ozbiljnoj je krizi i padu kojem se ne nazire kraj.
Prije samo tri godine Podravkin brand Eva bio je najjači u kategoriji konzervirane ribe na tržištu regije. Riba je 2020. godine ostvarila 221 milijun kuna prihoda od prodaje, a iste je godine Eva bila lider na tržištima Hrvatske i Srbije, druga u BiH i treća u Sloveniji.
Eva je tada s trona uspjela skinuti godinama nedodirljivu Bolton grupu u čijem je sastavu Rio mare. Sve dotad Eva je bila tek treća u Hrvatskoj jer su prva dva mjesta držali Rio mare i češki Gaston, najveći uvoznik ribljih konzervi u srednjoj i istočnoj Europi s brandovima Kaiser Franz Joseph i Giana.
Prva tri igrača na hrvatskom tržištu – Podravka, Rio mare i Gaston – tada su držala oko 70 posto prodaje. No, Eva je danas prilično potonula i pitanje je ima li i treću poziciju.
U prvom polugodištu ove godine Podravkina riba bilježi 13,5 milijuna eura prodaje, što je 7,2 posto manje nego u istom razdoblju lani. To je najveći pad neke kategorije u sastavu Podravke. U odnosu na prvo polugodište 2020. godine, prodaja je manja za čak 14 posto.
“Poslovni program Riba u prvih šest mjeseci ove godine ostvario je 7,2 posto niže prihode, što je uzrokovano padom prihoda gotovo svih potkategorija, primarno potkategorije Tune uslijed promjena
navika potrošnje potrošača.
Tijekom izvještajnog razdoblja, lansirani su novi inovativni proizvodi unutar kategorije Riblje salate koji bilježe pozitivan trend rasta”, tumače u koprivničkoj kompaniji.
Već godinama, primjerice, potrošači svjedoče lošoj kvaliteti Podravkine konzervirane tune uvezene iz Tajlanda. Da je ta tuna (čudna neidentificirana mljevena masa ribe) bila gotovo nejestiva, osobno smo upozoravali menadžere Podravke još tijekom 2020. godine.
Tajland je, inače, vodeći svjetski proizvođač konzervirane tune i drži čak 46 posto svjetske proizvodnje te morske delicije, navodi Europska komisija. Dobar dio konzervirane tune u Hrvatsku također dolazi iz te zemlje.
Konzervirana tuna iz Tajlanda donedavno se prodavala pod Podravkinim ribljim brandom Eva, a na konzervama je pisalo – “Okus Mediterana”. To je bio ozbiljan gaf, ali i prevara potrošača jer Tajland, dakako, nema nikakve veze s Mediteranom.
U Podravki se godinama šuška i o ranijim problemima s kvalitetom srdela. Stvari su, kako doznajemo, u međuvremenu riješene i ispravljene, ali jednom izgubljenu naklonost potrošača teško je vratiti.
Potvrđujemo to i osobnim primjerom: konzerva s komadićima Eva tune iz Tajlanda prije tri godine toliko nam se zgadila (na kraju smo je dvaput bacili uz smeće) da nam ne pada na pamet na policama trgovina opet posegnuti za istim brandom.
NEDAVNO OBJAVLJENO