Tedeschijev Atlantic kupuje poznatu tvrtku u vlasništvu Izraelaca

Objavljeno, 23. svibnja 2023. Vijesti
# Foto: ATLANTIC GRUPA / Kava donosi najviše prihoda Atlantic grupi
AUTOR
Redakcijski tekst

Atlantic je priopćio kako preuzima poznatog proizvođača kave te time učvršćuje poziciju najjačeg u tom segmentu na tržištu bivše Jugoslavije.

Riječ je o srbijanskoj tvrtki Strauss Adriatic koja je dio poznate izraelske Strauss grupe, a najpoznatiji brandovi su Doncafe i C kafa. Koprivničkoj javnosti izraeleska je tvrtka dobro poznata jer je potkraj 90-ih surađivala s Podravkom te su iz Koprivnice na hrvatsko tržište plasirali poznatu kavu Elite i brand Kavica.

Kasnije se Strauss povukao iz Hrvatske te ušao u akviziciju u Srbiji u kojoj posluje već godinama. No, čini se kako se Izraelci povlače i s tog tržišta. Tedseschijev Atlantic je vlasnik Grand kafe u Srbiji i Barcaffea u Sloveniji.

“Atlantic Grupa danas je predala obvezujuću ponudu za kupnju kompanije Strauss Adriatic, koju je Strauss Grupa službeno i prihvatila. Zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji.

Oko 220 zaposlenih

Obvezujuća ponuda bazirana je na ukupnoj vrijednosti transakcije u iznosu od 40,5 milijuna eura, bez dugovanja i gotovine, te pretpostavljajući redovnu razinu normaliziranog neto radnog kapitala na dan zaključenja transakcije.

Strauss je poznat po jakim brendovima kave na srbijanskom tržištu – Doncafe i C kafa, a koji bi se akvizicijom pridružili regionalnim liderima Grand kafi i Barcaffeu. Uz poznate brendove, Atlantic bi preuzeo i moderan proizvodni pogon u industrijskoj zoni Šimanovci kraj Beograda te 220 zaposlenih.

„Atlantic Grupa najveći je proizvođač kave u regiji jugoistočne Europe i lider u razvoju kategorije, a ova je akvizicija sasvim na liniji strateškog određenja ka jačanju našeg osnovnog poslovanja. Po odobrenju Komisije, bit će mi zadovoljstvo poželjeti dobrodošlicu Doncafeu, C kafi te kolegicama i kolegama koji zajedno s njima ulaze u naš sustav.

Iznimno me raduje perspektiva zajedničkog rasta i razvoja“, komentirao je potpredsjednik Atlantic Grupe za strateška područja Kavu te Slatko i slano Mate Štetić.

„Raduje nas što smo našli strateškog partnera koji će jednako posvećeno razvijati naš dosadašnji biznis u Srbiji, kako naše snažne brendove, tako i zaposlenike i samu kategoriju kave.

Značajna ulaganja

Ponosni smo na rezultate koje smo kao kompanija dosad ostvarili i uvjereni smo da će, po odobrenju regulatornih tijela, Atlantic Grupa nastaviti uspješno razvijati integrirano poslovanje s kavom na tržištu Srbije“, zaključio je generalni direktor Strauss Adriatica Siniša Daničić.

Atlantic Grupa namjerava značajno ulagati u razvoj poslovanja s kavom, kako u proizvodnju i razvoj tehnologije tako i brendova, njihovog proizvodnog portfelja i komunikacije, u maloprodajnom i u HoReCa segmentu.

Razvoj ključnih proizvodnih kategorija (kave, čokolade te slatkog i slanog snacka, delikatesnih namaza i bezalkoholnih pića), organski i akvizicijama snažnih brendova tim kategorijama, temelj su strategije razvoja kompanije.

Posljednja akvizicija važan je korak na putu realizacije strategije, kao i doprinos rastu kategorije kave u Srbiji i regiji te jačanju konkurentnosti regionalne industrije kave i lokalnih brendova”, ističu u utorak u Atlanticu.

Najveći Atlanticov biznis

Atlanticova divizija Kave u prva tri mjeseca ove godine ostvarila je 43,4 milijuna eura prihoda, što je 14,5 posto više u odnosu na prvi kvartal lani. Najviše prihoda kompaniji dolazi upravo od prodaje kave.

“Strateško poslovno područje Kava ostvarilo je značajnu stopu rasta prihoda na svim regionalnim tržištima, pri čemu je najviši rast ostvaren na tržištima Hrvatske, Srbije i BiH. Rast bilježe sve kategorije pri čemu najznačajniji ostvaruje svježe pržena mljevena kava pod brendovima Grand kafa, Bonito te Barcaffè.

Espresso kava bilježi značajan rast primarno kao posljedica uspješnih strateških partnerstva u proteklim godinama, ojačavanja percepcije brenda i osvajanja novih kupaca u HoReCa i On the Go kanalu. Također, značajnim rastom prodaje instant kave nastavljamo osnaživati svoju poziciju u ovoj kategoriji.

Sve kategorije su ostvarile količinski rast, pri čemu je rast prihoda svježe pržene mljevene kave većim dijelom generiran povećanjem prodajnih cijena uslijed značajnog poskupljenja cijene sirove kave i pakirnog materijala”, kažu u Atlanticu.


Tagovi: ATLANTIC KAVA SRBIJA STRAUSS

NEDAVNO OBJAVLJENO