Svaki Hrvat svaki dan popije dva deci piva. Jeste vi među njima?

Objavljeno, 02. kolovoza 2024. Naše priče
# Foto: UNSPLASH / Brooke Cagle / ILUSTRACIJA
AUTOR
Robert Mihaljević

Danas je Međunarodni dan piva koji su u više od 80 zemalja obilježava prvog petka u kolovozu.

Pivo je, inače, najkonzumiranije piće na svijetu, nakon vode i čaja. Prema podacima Eurostata, najviše piva po glavi stanovnika godišnje ‘struse’ Česi, čak 136 litara. Svaki Čeh, dakle, svakog dana popije barem jedno malo od 0,33 litre.

Foto: Carlsberg Croatia

Austrijanac popije 102 litre piva godišnje, Poljak 93 litre, Nijemac 92, Rumunj 83, a Bugarin 80 litara. Hrvatska je na sedmom mjestu u Europi s prosječno ispijenih 79 litara piva po stanovniku godišnje. Svaki dan dva deci.

No, recentno istraživanje iz travnja ove godine pokazalo je kako zapravo sve manje Hrvata pije pivo.

Dizanje cijena

Prema istraživanju koje su proveli agencija Hendal i magazin Ja trgovac, lani je u Hrvatskoj pivo pilo 71 posto građana starijih od 16 godina. Prije dvije godine pivopija je bilo 79 posto, osjetno više nego danas.

To ipak nije smetalo najvećim hrvatskim pivovarama da zabilježe sjajne poslovne rezultate. Tržišni lider, Zagrebačka pivovara, uprihodila je 199 milijuna eura, što je više za 18 posto nego predlani. Neto dobit bila je 35 milijuna eura, a to je skok od 31,5 posto.

Foto: Zagrebačka pivovara

Druga iz branše, Heineken Hrvatska ostvarila je 141 milijun eura prihoda uz rast od 13,5 posto. Neto dobit je 8,3 milijuna eura. Koprivnički Carlsberg, treći na tržištu, imao je 70 milijuna eura prihoda, što je 13,5 posto više. Neto dobit iznosila je 2,6 milijuna eura i bila je veća za 35 posto.

Jasno je da su pivovare dizale cijene i da je to višegodišnji inflacijski trend. Zagrebačka pivovara, primjerice, lani je prodala 1,86 milijuna hektolitara, što je 2 posto više nego predlani. To bi značilo kako su u pivovari lani u prosjeku digli prodajne cijene za 16-ak posto.

Udio radlera

Zagrebačka pivovara i Ožujsko, dakle, lani su prodali 186 milijuna litara piva, odnosno u prosjeku oko 510.000 litara svaki dan. Riječ je o ukupnoj prodaji na domaćem i stranim tržištima.

Prema podacima AC Nielsena, lani je prodaja piva u maloprodajnim kanalima u Hrvatskoj pala za 0,6 posto, Zagrebačka pivovara, prema podacima iste agencije, tržišni je lider s udjelom od 40 posto.

Heineken, Karlovačko pivo, novi kolektivni ugovor poboljšao prava zaposlenika pivovare
Foto: Heineken Hrvatska

Istraživanje agencije Hendal i magazin a Ja trgovac pokazalo je i kako su lager ili pilsner najpopularnija vrsta piva koju preferira 73 posto konzumenata u Hrvatskoj. To je pak 5 posto više nego tijekom 2021. godine.

Na drugom mjestu je pivo s voćnim okusom (radler) koje preferira 12 posto potrošača, otkrilo je aktualno istraživanje iz travnja ove godine.

Proizvodnja u 2023.

Lani su zemlje EU-a proizvele 32,5 milijardi litara piva koje sadrži alkohol i 1,8 milijardi litara piva s manje od 0,5 posto ili bez ikakvog udjela alkohola, ukupno 34,3 milijarde litara.

Proizvodnja piva s alkoholom u EU smanjena je za 5 posto u odnosu na predlani. Kad je riječ o pivu bez alkohola, zabilježen je porast od 13,5 posto u odnosu na 2022. godinu, objavio je u petak Eurostat.

Prigodno Podravka pivo u Koprivnici / Foto: Danica.hr

U proizvodnji piva s alkoholom Njemačka je i dalje vodeća sa 7,2 milijarde litara (22,3 posto ukupne proizvodnje u EU). Slijede Španjolska s četiri milijarde, Poljska s 3,5 milijardi, Nizozemska s 2,4 milijarde i Belgija s dvije milijarde litara piva proizvedenog tijekom 2023. godine.


Tagovi: 2024 CARLSBERG DAN PIVA HEINEKEN OZUJSKO PIVO PIVO

NEDAVNO OBJAVLJENO