Stvarno, Plenki, koga ti farbaš?

Objavljeno, 21. siječnja 2024. Komentari
# Foto: VLADA RH / Podravski saborski zastupnik Darko Sobota, Plenković i župan Darko Koren
AUTOR
Robert Mihaljević

Premijer Andrej Plenković obećao je da će brza cesta do Koprivnice biti izgrađena do kraja ovog desetljeća. Odnosno do 2030. godine.

Izrekao je to tijekom posjeta Koprivnici i Podravki u petak i zajedničkog sastanka sa županima sjevera. Istog je dana otvarao Podravkinu tvornicu tjestenine, a domaćini su ga na svečanosti zaskočili upravo – brzom cestom.

Voditelj svečanosti Frano Ridjan, poznato televizijsko lice, na kraju službenog programa i govorancija rekao je Plenkoviću kako domaćini imaju jednu veliku želju – da im se izgradi brza cesta do Koprivnice.

Ridjan to, dakako, nije izrekao ničim izazvan, izvan protokola, pa se njegov istup može shvatiti i kao apel predsjednice uprave Podravke Martine Dalić premijeru, u stilu: “Daj, Plenki, bogati, napravi nam više tu cestu”.

Nije u planu

Istog dana poslijepodne u toj istoj Koprivnici šef Vlade je rekao kako živimo u desetljeću u kojem će brza cesta doći do Koprivnice. Ma nemoj? Već do 2030. godine? Smjelo obećanje, nema što.

No, financijski plan Hrvatskih cesta za ovu godinu s projekcijama za još dvije, nedavno usvojen u Saboru, nit jednom jedinom rječju ne spominje Koprivnicu.

U trogodišnjem planu Hrvatskih cesta izrijekom se spominju i brze ceste. Pa se tako nabraja brza cesta Farkaševac – Bjelovar, Bjelovar – Virovitica – Terezino Polje, spojna cesta Gudovac – Bjelovar, Varaždin – Ivanec – Krapina, Slatina – Našice, Daruvar – Lipik, Suhopolje – Slatina, Kloštar Vojakovački – Križevci…

Bjelovar će, ako vjerujemo službenom dokumentu i planu Hrvatskih cesta, dobiti čak tri nove ceste o državnom trošku. Koprivnice nema ni u tragovima. Isti je slučaj i s obilaznicama koje su u mjerodavnosti državnih cestograditelja.

Pola ceste

Predsjednica uprave Martina Dalić i Plenković u obilasku nove Podravkine tvornice / Foto: Vlada RH

U planu HC-a tako spominju se obilaznice grada Preloga, Nedelišća, Šenkovca, sjeverna obilaznica Čakovca, cesta Zabok – Krapina, istočna obilaznica Varaždina s izgradnjom drugoga kolnika. Koprivnice, pogodili ste, opet nema niti u tragovima.

Nedavno se, nakon višegodišnjeg nadmudrivanja, počeo graditi komadić brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog dug cijelih sedam kilometara. Ako ste slučajno zaboravili, podsjećamo vas da se do Koprivnice zapravo gradi dvotračna, odnosno dvosmjerna cesta.

Plenković i ekipa, naime, prodali su nam štos pa će nam izgraditi tek pola brze ceste do Koprivnice, a drugu polovicu, odnosno još dva prometna traka, gradit će kad se za to steknu uvjeti. Ili u prijevodu, kad na vrbi rodi grožđe.

Opsjenar Ivo Sanader sa svojom svitom, sjetit ćete se, još nam je 2007. godine obećavao pravu pravcatu autocestu. Na koncu je autocesta postala brza cesta te je nekako 2016. godine došla do Križevaca i krenula dalje prema Bjelovaru.

Nesposobnost

Otad, od 2016. godine, već sedam godina slušamo ostrašćena obećanja državnih i lokalnih političara kako brza cesta samo što nije krenula prema Kloštru i dalje prema Koprivnici.

Na stranu što ta brza cesta doista nema previše smisla jer Koprivnici treba dobar spoj s autocestom Zagreb – Goričan kod Ludbrega. I to kao dio buduće podravske brze ceste od Varaždina do Osijeka.

Ali, tolika količina ignorancije državne vlasti prema Koprivnici kad je riječ o cestovnom prometu naprosto je odavno prerasla u bezobrazluk. O ‘stoljetnoj’ nesposobnosti županijskih vlasti da to promijene ovaj put nećemo.


Tagovi: ANDREJ PLENKOVIć BRZA CESTA KOPRIVNICA PODRAVKA

NEDAVNO OBJAVLJENO