Što se to događa s Podravkinom tvrtkom? Pada prodaja, milijunski gubici

Objavljeno, 08. kolovoza 2022. Naše priče
# Foto: ŽITO / FACEBOOK / Pogon slovenskog Žita
AUTOR
Robert Mihaljević

Podravkin poslovni program pekarstva u prvom je polugodištu ostvario oko 305 milijuna kuna prihoda, što je rast od 14 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Pekarstvo obuhvaća uglavnom asortiman slovenskog Žita, odnosno kruh, peciva i slane pekarske proizvode, slatke pekarske proizvode i gotove kolače, brašno, žito i konditorstvo.

Žito Slovenija Podravka
Žito je lani ostvarilo gubitak od 6 milijuna kuna / Foto: Žito / Facebok

Unatoč rastu prihoda potaknutom dizanjem cijena proizvoda, Podravkino pekarstvo i dalje je u minusu u odnosu na prvo polugodište 2019. godine. Tad je ostvareno oko 313 milijuna kuna prihoda, što znači da je ove godine pad prodaje u odnosu na 2019. iznosio oko 2,5 posto.

Novi direktor

Lani je slovenska tvrtka Žito ostvarila oko 730 milijuna kuna prihoda uz gubitak od 6 milijuna kuna. Žito je već godinama u svojevrsnoj krizi i posluje s minusima, pa su u Podravki odlučili ozbiljno restrukturirati poslovanje slovenske kompanije.

To, prije svega, uključuje “objedinjavanje pekarstva na manjem broju lokacija i fokusiranje na pekarsku proizvodnju, tehnološku modernizaciju pekarstva i potpunousklađivanje poslovnih procesa s poslovnim procesima Podravke”.

“Do promjena je došlo i u vodstvu, tako je Tomislav Bujanović preuzeo poziciju generalnog direktora Žita. Proces konsolidacije pekarstva bazirat će se na tri lokacije – Maribor, Vrhnika i Ljubljana (lokacija Vič). Dosad su zatvorene dvije proizvodne lokacije – pekarne u Novom Mestu i Ljubljani (lokacija Bežigrad).

Istodobno, u modernizaciju pekarstva će se ove godine uložiti 10 milijuna eura, primjerice u novu liniju većeg kapaciteta za pekarske proizvode na lokaciji Vič, robotizaciju i automatizaciju linija u Mariboru te ulaganje u infrastrukturu i proširenje kapaciteta skladištenja smrznutih proizvoda u Mariboru.

Raskid suradnje

Nabava opreme je u tijeku i isporuka se očekuje u prvom kvartalu 2024. Dovršen je proces raskidanja poslovne suradnje s proizvođačem konditorskih proizvoda za kojeg je grupa Žito proizvodila privatnu marku. To će imati negativan utjecaj na prihode od prodaje, ali i pozitivne efekte na profitabilnost.

Također, u tijeku je proces povećanja efikasnosti proizvodnog portfelja radi povećanja profitabilnosti, zbog čega je dio neprofitabilnih proizvodnih kategorija ukinut, a dio premješten u outsourcing proizvodnju.

Kao rezultat provedenog restrukturiranja poslovanja i promjena u organizaciji, u tijeku 2022. godine očekuju se prvi rezultati u povećanju troškovne učinkovitosti grupe Žito”, objasnili su u koprivničkoj Podravki.


Tagovi: PAD PRODAJE PODRAVKA žITO

NEDAVNO OBJAVLJENO