Domaća industrija pića procvala je tijekom prošle godine nakon ‘suše’ koju su im uzrokovala zatvaranja ugostiteljskih objekata u pandemijskoj 2020. godini.
Tri najveća proizvođača pića u Hrvatskoj – Zagrebačka pivovara, Jamnica i Coca-cola – lani su prodajom nadmašili i rekordnu pretpandemijsku 2019. godinu. Dobit im je pak doslovce nabujala u odnosu na predlani.
Zagrebačka pivovara, tako, ostvarila je prošle godine 1,18 milijardi kuna prihoda, što je 16,6 posto više nego godinu ranije. Neto dobit istodobno je iznosila više od 300 milijuna kuna, što je povećanje od 37 posto. U uporedbi s pretpandemijskom 2019. godinom, rast prodaje iznosi oko 5 posto.
Jamnica plus, sastavnica Fortenova grupe, prošle je godine ostvarila prodaju u iznosu 1,14 milijardi kuna. To je 11,3 posto više nego predlani i oko 5,5 posto više nego u pretpandemijskoj godini. Neto dobit istodobno je iznosila oko 90 milijuna kuna, što je dvostruko više nego pretprošle godine.
Snažan oporavak nakon velikog pada tijekom 2019. godine bilježi i Coca-cola čija je prodaja lani bila oko 1,1 milijardu kuna, što je čak 25 posto više nego predlani. Neto dobit iznosila je 84 milijuna kuna i bila je veća za 79 posto.
Među važnijim proizvođačima u sektoru je i Atlanticova divizija pića koja je tijekom prošle godine ostvarila ukupne prihode u iznosu 536,4 milijuna kuna, što je više za 11,4 posto. Operativna dobit iznosila je 110 milijuna kuna i bila je veća za oko 6 posto.
“Značajan rast prodaje ostvarili su brendovi Cockta i vizualno osvježena Cedevita, pri čemu se posebno ističu rast prodaje HoReCa (hoteli, restorani, kafići) kanala te Cedevite GO.
Rastu prodaje ovog segmenta doprinijelo je značajno popuštanje mjera u HoReCa kanalu, primarno u drugom dijelu godine, te uspješna turistička sezona u Hrvatskoj, dominantnom tržištu ovog poslovnog segmenta.
No, u odnosu na 2019. godinu, usporediva prodaja je ipak 0,2 posto niža, primarno zbog ograničenja u radu HoReCa kanala tijekom prošle godine”, tumače u Atlanticu.
NEDAVNO OBJAVLJENO