PRVAŠIĆ U MUZEJU NEANDERTALCA Adam i Eva od prvog, Darwin tek od osmog razreda osnovne

Objavljeno, 01. lipnja 2017. Komentari
#
AUTOR
Robert Mihaljević

“I onda su došli Adam i Eva, jelda tata?”
Gotovo sam prasnuo u smijeh kad me sin prvašić to iznenada priupitao nakon što smo u muzeju, u polumraku, na evolucijskoj stazi prošli sve figure hominida u prirodnoj veličini, od pogrbljenih jedinki do uspravnih krapinskih neandertalaca. Nakon lovca s kamenom i toljagom, zaključio je moj mali polaznik vjeronauka, sigurno su se pojavili Adam i Eva. Rajski vrt, stablo dobra i zla, zmija i prokletstvo.
“Da, ljubavi, onda su došli Adam i Eva”, otpovrnuo sam mu dok smo se približavali spilji krapinskog neandertalca.
I tog časa više mi uopće nije bilo do smijeha. Klinci, dakle, već u prvom osnovne uče o kreacionizmu, ali Darwinu teoriju evolucije ne spominju sve do kraja osmoljetke. Naši susjedi Srbi još su napredniji u obračunu sa znanošću: oni traže da se učenje o prirodnom odabiru i evoluciji potpuno izbaci iz škola. Začudit ćete se, ali mnogo je takvih rigidnih slučajeva u američkim saveznim državama koje ne dopuštaju da se na nižim obrazovnim stupnjevima Darwinovo učenje uopće spominje. Kao da ne postoji.
Zato ne treba čuditi da redovita Gallupova istraživanja potvrđuju kako gotovo polovica stanovnika SAD-a smatra da je “Bog stvorio ljudska bića u više-manje današnjem obliku u nekom trenutku u posljednih 10.000 godina”. I još poraznije, tek otprilike svaki deseti Amerikanac vjeruje kako su “ljudi evoluirali iz drugih životnih oblika bez ikakva božanskog upletanja”. I mi se onda danas čudimo da je baš Donald Trump demokratski izabrani predsjednik najmoćnije sile svijeta.

U Hrvatskoj je na djelu konzervativna revolucija koja teži dosezima mađarskog i poljskog vladajućeg establishmenta.  Ta revolucija maršira našim vrtićima, školama, ulicama i parlamentima

Mogao bih ovdje o školskom programu kroz koji se probijaju moja djeca pisati do Božića. O potpuno beskorisnom bubanju geografskih i povijesnih činjenica, informatici iz doba Basica i Fortana, ubijanju svake slobodne i dijalektičke misli, mnogim primjerima posve neznanstvenog pristupa, izbjegavanju suvremenih tema i ozbiljnog kaskanja za ultrabrzom IT revolucijom. A mogao bih i o pristupu prema vlastitoj povijesti. Ustašama i Paveliću. Holokaustu. Drugima i drukčijima. Toleranciji. Ekologiji i održivu razvoju. Sekularnoj državi.
Mogao bih, ali neću. Jer mi je priča o Adamu i Evi iz Muzeja krapinskog neandertalca najbolji primjer okruženja u kojem odgajamo i obrazujemo djecu. Teorija evolucije i prirodnog odabira danas više i nije teorija jer ima snažnu potporu u novim znanstvenim granama – populacijskoj genetici, molekularnoj biologiji, biokemiji i genomici. No, naš sustav i dalje preferira kreaciju. Od prvog razreda osnovne.
U Hrvatskoj je na djelu konzervativna revolucija koja teži dosezima mađarskog i poljskog vladajućeg establishmenta. To vidi svatko onaj koji zna gledati. Ta revolucija maršira našim vrtićima, školama, ulicama i parlamentima. Ona je agresivna, dobro organizirana, sa snažnom logističkom potporom Crkve i Države. Malo po malo, osvaja sve više liberalnog i građanskog prostora. Za to vrijeme, liberali i građani uglavnom šute. Ne bi se šteli mešati jer je to sve ispod njihove intelektualne razine.
A šutjet će, po svemu sudeći, i onda kad ta ista konzervativna revolucija zatraži da se iz školskog programa izbaci Darwinova evolucija. Da se zabrani pobačaj i pilula za dan poslije. Da nastava počinje molitvom. Da se Jasenovac proglasi radnim logorom za preodgoj delikvenata. Mislite da pretjerujem? Volio bih da ste u pravu.


Tagovi: DARWIN EVOLUCIJA NEANDERTALAC

NEDAVNO OBJAVLJENO