Konzum više nije tržišni lider u maloprodaji! Prvi put ga je pretekla moćna Schwarz grupa u kojoj posluju Lidl i Kaufland.
Otkrivaju to brojke iz publikacije ‘1000 najvećih’ objavljene u poslovnom tjedniku Lider u petak.
Prema tim brojkama i našim izračunima, Schwarz grupa u Hrvatskoj drži oko 25 posto tržišta maloprodaje (Lidl 15 i Kaufland 10 posto). Konzum je na oko 20 posto, Spar ima 13 posto, a Plodine oko 12 posto udjela.
Tvrtka Konzum plus imala je lani 7,66 milijardi kuna prihoda što je pad od čak 20 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Lidl je ostvario 5,87 milijardi kuna prihoda uz rast od 13 posto. Treći je Spar s 4,81 milijardu kuna, što je šest posto više, četvrte Plodine (4,37 milijardi i rast od 3,6 posto), a peti Kaufland (3,89 milijardi i plus sedam posto).
Na šestom je mjestu splitski Tommy (3,13 milijardi kuna prihoda), sedmi je omiški Studenac (1,7), osmi križevački KTC (1,63), deveti Narodni trgovački lanac (1,1), a deseti vinkovački Boso (669 milijuna kuna prometa).
Uvjerljivo najveću dobit prije oporezivanja ostvario je Lidl: čak 435 milijuna kuna. Druge su Plodine sa 165 milijuna, a treći Tommy sa 152 milijuna kuna.
Najveće prosječne neto plaće također se isplaćuju u Lidlu i lani su iznosile 8450 kuna, što je rast od 11 posto. Kaufland je drugi sa 6800 kuna.
Najniže plaće imaju radnici vinkovačkog trgovačkog lanca Boso, samo 3100 kuna neto. Uz bok im je Konzum plus s prosječnom neto plaćom od 3600 kuna, što je pad o čak 21 posto u odnosu na preklani.
NEDAVNO OBJAVLJENO