PROCURIO INTERNI DOKUMENT

Poznata prehrambena tvrtka priznala da im većina proizvoda nije baš zdrava

Objavljeno, 08. lipnja 2021. Zdravlje
# Foto: DANICA.HR / ILUSTRACIJA / Fotografija nema veze s tekstom
AUTOR
Redakcijski tekst

Najveća prehrambena kompanija na svijetu ima ozbiljnih problema sa zdravstvenom ispravnošću svojih proizvoda.

Interni dokument koji je ovih dana procurio u javnost otkrio je kako je švicarski div Nestle priznao da najmanje 60 posto proizvoda ne zadovoljava ‘priznatu definiciju zdravlja’ te da neke od kategorija proizvoda nikad neće biti zdrave.

Tajni dokument prvi je objavio ugledni poslovni medij Financial times, a prenio ga je hrvatski poslovni tjednik Lider.

Samo 37 posto proizvoda dobilo je ocjenu iznad 3,5 od mogućih 5 prema australskom sustavu ocjenjivanja zdravstvenim zvijezdama. Statistika kažeda 70 posto prehrambenih proizvoda, 96 posto pića i 99 posto proizvoda od slatkiša/sladoleda nije postiglo ocjenu od 3,5, što znači da proizvodi nisu baš zdravi.

U internoj prezentaciji Nestle priznaje problem i kaže da su ‘napravili značajna poboljšanja u proizvodima, ali da portfelj i dalje ima slabe rezultate u odnosu na vanjske definicije zdravlja tamo gdje regulatori rade sve veći pritisak i u kojem zahtjevi potrošača rastu’.

GOLEMI UDJEL ŠEĆERA

U tvrtki Nestle Adria ističu kako su značajno smanjili šećere i natrij u proizvodima, oko 14 do 15 posto samo u posljednjih sedam godina. Navode da sustavno rade na poboljšanju kvalitete i nutricionističkih standarda svih proizvoda.

FT navodi i konkretne primjere iz internog izvještaja. Primjerice, Nestleov Nesquik s okusom jagode, koji se prodaje u SAD-u, sadrži 14 grama šećera u 14 grama obroka (!), uz male količine boje i arome. Opisan je kao “savršen za doručak kako bi se djeca pripremila za dan”.

DiGiorno pizza sadrži 40 posto preporučene dnevne doze natrija, dok feferoni pizza Hot Pockets ima čak 48 posto preporučene dnevne doze natrija. Piće San Pellegrino koje ima više od 7,1 grama šećera na 100 mililitara ocijenjeno je ocjenom E, što je najlošija ocjena dostupna prema Nutri-Score sustavu bodovanja.

Ako, dakle, najpoznatija svjetska prehrambena kompanija – koja ima KitKat, Nescafe, Nesquik, Maggi, Perrier, Buitoni, Nan i druge planetarno popularne brandove – priznaje da im većina proizvoda nije baš najzdravija, što očekivati od domaćih tvrtki?


Tagovi: NESQUIK NESTLE PROIZVODI šEćER ZDRAVLJE

NEDAVNO OBJAVLJENO