OBJAVLJENI FINANCIJSKI REZULTATI

Podravkina prodaja u srcu sezone pala 2 posto. To je odlična vijest

Objavljeno, 29. listopada 2020. Financijer
# Foto: DANICA.HR / ILUSTRACIJA / Plaže su u sezoni ipak bile pune
AUTOR
Robert Mihaljević

Podravkina je prodaja u srcu turističke sezone pala 2 posto, što uopće nije loša vijest ako se uzme u obzir da je promet u našem turizmu udarnih ljetnih mjeseci bio 30 do 40 posto niži nego lani.

Prema financijskim izvještajima koji su objavljeni u četvrtak, koprivnička kompanija u trećem je ovogodišnjem kvartalu (srpanj, kolovoz i rujan) ostvarila je oko 1,1 milijardu kuna prihoda, odnosno 2 posto manje nego lani.

U drugom kvartalu (travanj, svibanj i lipanj) pad je bio osjetno veći, čak 11 posto, a poslovni prihodi iznosili su tek 482 milijuna kuna. Što i ne čudi u uvjetima čvrstog lockdowna, izostanka tradicionalne travanjske uskrsne potrošnja te mrtve turističke predsezone.

Valja naglasiti kako je pozitivan ovogodišnji rezultat isključiva zasluga prvoga kvartala – siječnja, veljače i ožujka – u kojem su potrošači gomilali zalihe prehrambenih i farmceutskih proizvoda. Podravka je u prvome kvartalu, tako, ostvarila rast od čak 20 posto u odnosu na lanjska tri mjeseca.

RAZBUKTAVANJE EPIDEMIJE

Rezultat svega su brojke za prvih devet mjeseci, koje su danas objavljene na burzi. Podravka je u tom razdoblju ostvarila oko 3,33 milijarde kuna poslovnih prihoda, što je 2,8 posto više nego u devet mjeseci lani. Dobit je istodobno bila veća za osam posto i iznosila je 210 milijuna kuna.

Riječ je o odličnim poslovnim brojkama s obzirom na pandemiju koronavirusa i otežane uvjete poslovanja na svim tržištima na kojima koprivnička kompanija posluje. No, pad će se zbog razbuktavanja epidemije dogoditi i u posljednjem kvartalu, u to nema nikakve sumnje.

Biznis ribe Eva u prvih devet mjeseci rastao je za devet posto, kulinarstvo (Vegeta i drugo) 8,4 posto, mesni program (konzerve i paštete, prije svega) osam posto, a dječja hrana i namazi 6,5 posto.

“Treći kvartal je bio manje izazovan u odnosu na drugi, ali uvjeti poslovanja i dalje ostaju otežani i izazovni usljed znatno slabije turističke sezone, izostanka dolaska dijaspore za vrijeme godišnjih odmora (ne samo u Hrvatsku, već i susjedne zemlje) te izostanka brojnih zabavnih sadržaja.

Utjecaj cjelokupne situacije i uvedenih mjera na poslovanje Grupe Podravka u 2020. godini u ovome trenutku nije moguće procijeniti i kvantificirati.

NA RAČUNU 131 MILIJUN KUNA

Podravka je zbog otežanog poslovanja usljed situacije uzrokovane pandemijom dobila državne subvencije u Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Poljskoj te Australiji u ukupnom procijenjenom iznosu od osam milijuna kuna”, otkrivaju u koprivničkoj kompaniji.

Neto plaće zaposlenih u cijeloj grupi Podravka u prvih devet mjeseci ove godine rasle su za 12 posto u odnosu na isto razdoblje lani, stoji u poslovnom izvještaju kojeg su usvojili uprava i nadzorni odbor na današnjoj sjednici.

U izvještaju se navodi i kako je Podravka zadnjeg dana rujna na računu imala 131 milijun kuna gotovine. Usporedbe radi, zadnjeg dana prosinca prošle godine Podravka je raspolagala s tek 56 milijuna kuna casha. Rast gotovine dogodio se u uvjetima povećanih zaliha gotovih proizvoda i sirovine, što je još jedna potvrda kako Podravka nema nikakvih problema s likvidnošću.


Tagovi: KVARTAL PODRAVKA PRODAJA

NEDAVNO OBJAVLJENO