Podravka će ove godine isplatiti devet kuna bruto dividende svim dioničarima, jednoglasan je zaključak Uprave i Nadzornog odbora o kojem će uskoro odlučivati glavna skupština kompanije. To je dvije kune više nego lani. Dividenda će se isplatiti polovicom kolovoza, a najviše će dobiti mirovinski fondovi, ukupno 32 milijuna kuna, te država, oko 16 milijuna kuna.
Radnici koji su dionice stjecali u programu ESOP-a neće plaćati porez na dividendu pa će dobivati kuna neto. Onaj tko je, primjerice, upisao 100 radničkih dionica, sredinom kolovoza ove godine trebao bi na račun dobiti 900 kuna dividende.
U konsolidiranom revizorskom izvještaju za 2018. godinu, koji je danas objavljen na Zagrebačkoj burzi, prvi je put navedeno kako domaći mirovinski fondovi (obvezni i dobrovoljni) zajedno drže više od 50 posto dionica Podravke. Država putem svojih fondova kontrolira 25,5 posto. No, čelnici mirovinskih fondova zbog izmjena zakona svejedno će do ljeta morati napustiti Nadzorni odbor Podravke. Na njihova mjesta moraju doći neutralne osobe koje ničim i nikako nisu povezane s fondovima.
Podravka je u prvom kvartalu ove godine ostvarila više od milijardu kuna prodaje, što je rast od blizu tri posto, te rekordnu kvartalnu dobit od 80 milijuna kuna uz rast od 15 posto. Te su brojke još značajnije ako se zna da je u prvom kvartalu lani bio izražen efekt uskrsne prodaje, dok ove godine zbog kasnijeg Uskrsa to nije slučaj.
Zvijezda Podravkinog kvartalnog rasta je kategorija dječje hrane i slastica čija je prodaja rasla čak 11,5 posto. U Podravki ističu kako je to najviše “potaknuto promotivnim aktivnostima na kategorijama Kremni namazi, Dječja hrana i Snack te izvrsno prihvaćenim novim i inoviranim proizvodima na brandovima Lino Lada i Kviki”.
Najveći pad prodaje, s druge strane, zabilježila je mesna kategorija, više od četiri posto, te Belupovi lijekovi na recept, blizu četiri posto. “Vlastiti Belupovi brandovi ostvarili su 1,7 posto niže prihode, ponajviše uslijed manje prodaje na tržištu BiH te promjene zakonske regulative na tržištima Kosova i Turske”, tumače u Podravki. Spas je donijela prodaja tuđih proizvoda, odnosno trgovačke robe kroz sarajevsku tvrtku Farmavita. Belupo je zbog toga na koncu ostvario ukupan prodajni rast od 1,4 posto, ali uz pad marže zbog manje prodaje vlastitih brandova.
NEDAVNO OBJAVLJENO