Podravka ima veće prihode jer je na svim tržištima digla cijene za 7 do 10 posto

Objavljeno, 29. travnja 2022. Financijer
# Foto: DANICA.HR / ILUSTRACIJA
AUTOR
Robert Mihaljević

Podravka je u prvom kvartalu ove godine ostvarila 1,17 milijardi kuna poslovnih prihoda, što je 8,6 posto više nego u prva tri mjeseca prošle godine.

Neto dobit iznosila je 89 milijuna kuna i bila je manja za 15,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Pritom je Podravka ostvarila 83,3 milijuna kuna profita (2,9 posto više), a Belupo 5,6 milijuna kuna (čak 77 posto manje nego lani).

Nakon snažnog rasta cijena sirovina, materijala i energenata u drugoj polovici prošle godine zbog oporavka potražnje uslijed slabljenja pandemije te zastoja u lancima opskrbe, ukrajinska kriza izazvala je dodatan rast svih cijena sirovina, materijala i energenata u prvom kvartalu ove godine.

Snažan rast troškova

“Primjerice, u odnosu na početak prošle godine, burzovna cijena prirodnog plina veća je za 515 posto, pšenice za 67, sojina ulja za 65, obranog mlijeka u prahu za 60 posto. To je imalo značajan negativan utjecaj na poslovanje, primarno u segmentu prehrane, gdje je u prvom kvartalu procijenjen utjecaj kretanja cijena sirovina i materijala iznosio negativnih 41,8 mil. kuna.

Uloženi su maksimalni napori u podizanju učinkovitosti poslovanja i optimizaciji troškova kako bi se u što većoj mjeri unutarnjim rezervama amortizirao snažan rast cijena ulaznih sirovina. No, internim mjerama nije bilo moguće ublažiti tako snažne skokove cijena.

Prodaja Linolade pala je za 5 posto, a Belupovih lijekova na recept za 6 posto, prije svega zbog prekida isporuke dermatika na tržište Rusije

Posljedično, kako bi se do određene mjere ublažio negativan utjecaj snažnog rasta cijena sirovina, materijala i energenata, grupa Podravka na svojim je tržištima korigirala cijene prehrambenih proizvoda ponajprije u rasponu od 7 do 10 posto.

Također, u izvještajnom razdoblju nabavljene su dostatne količine sirovina i materijala, primarno u segmentu prehrane, kako bi se spriječio potencijalni rizik u opskrbi i osigurao kontinuitet poslovanja”, tumače u Podravki.

215 milijuna kn casha

Prodaja Vegete financijski je rasla 2,4 posto, Juha čak 19 posto, Pekarstva blizu 15 posto, Mesa 6 posto, Ribe 8 posto. No, prodaja Linolade pala je za 5 posto, a Belupovih lijekova na recept za 6 posto, prije svega zbog prekida isporuke dermatika na tržište Rusije.

Na tržištu Istočne Europe (primarno Rusije) u prvom je kvartalu ostvarena prodaja od 44 milijuna kuna, što je 30 posto manje nego lani. Pritom je prodaja Belupa na istom tržištu zbog odluke o povlačenju iz Rusije pala za čak 45 posto.

Podravka je zadnjeg dana ožujka na zalihama imala sirovine, ambalaže i gotovih proizvoda ukupne vrijednosti 1,04 milijardi kuna, što je gotovo 9 posto više nego zadnjeg dana lanjskog prosinca.

Kompanija je pak na računima imala čak 215 milijuna kuna casha, što je značajno više nego zadnjeg dana prosinca kad su raspolagali s 33 milijuna kuna gotovine.


Tagovi: 2022 PODRAVKA PRIHODI PRVI KVARTAL

NEDAVNO OBJAVLJENO