Prodaja nacionalnih i lokalnih tjednika u posljednje je četiri godine pala za čak 30 posto, a prodaja dnevnih listova u istom je razdoblju manja za 25 posto.
Otkrivaju to novi podaci Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN). Prema tim podacima, svaki se dan lani prodalo oko 164.000 dnevnih listova, a svaki tjedan oko 67.000 tjednika.
Prije 15-ak godina tu su prodaju, primjerice, petkom ili subotom ostvarivali Večernji i Jutarnji list, a tjednik za žene Gloria tjedno se prodavao u više od 80.000 primjeraka. Te brojke pokazuju stvarne razmjere krize tiska.
Prodana naklada svih dnevnika u Hrvatskoj lani je iznosila 60,4 milijuna primjeraka te je u odnosu na pretprošlu godinu pala za devet posto. Najveću prodaju lani, ali i u zadnjih pet godina ostvario je dnevnik 24sata s ostvarenim tržišnim udjelom od 30 do 40 posto.
Slijede Jutarnji i Večernji list. Značajan iznos prodane naklade u 2018. godini ostvarili su još samo Slobodna Dalmacija i Novi list.
“Prodana naklada tjednika pala je za pet posto u odnosu na preklani. Većina regionalnih tjednika bilježi pad prodane naklade, uz iznimku Hrvatskog tjednika, Varaždinskih vijesti, tjednika Nacional, Posavske Hrvatske te Glasa Podravine i Prigorja“, navode u AZTN-u.
Prema AZTN-u, najprodavaniji tjednik lani je bio 7Dnevno koji bilježi blagi pad prodaje, drugi je čakovečki tjednik Međimurje, a treći Hrvatski tjednik. Prvi po tiraži 7Dnevno prodaje se u oko 12.000 primjeraka, a Međimurje oko deset tisuća.
Posebno je porazno da u top tri tjednika nema baš nijednog tzv. mainstream političkog lista: Globusa, Nacionala, Expressa. Međimurje je lokalni list, a 7Dnevno i Hrvatski tjednik ultradesni tabloidi.
Riječ je o prodaji općehrvatskih tjednika koji ne uzimaju u obzir specijalizirane časopise za žene Gloriju i Story koji su već godinama uvjerljivo najprodavaniji i najčitaniji. No, i njihove naklade ozbiljno padaju.
Prihod od oglašavanja u tisku također je u padu. Lani su dnevni listovi ostvarili oko 156 milijuna, a tijekom 2015. oglasni prihodi su im iznosili 189 milijuna kuna. Riječ je o padu od 17 posto.
S druge strane, nakon trogodišnjeg pada porasli su prihodi od oglašavanja u općeinformativnim tjednicima. Lani su iznosili 26,8 milijuna kuna i bili su za sedam posto veći nego prethodne godine.
NEDAVNO OBJAVLJENO