Dok se cijela javnost, uključujući i Vladu, fokusira na cijene i marže velikih trgovačkih lanaca, ispod radara prolazi važan dio te branše u kojoj građani troše priličan novac.
Riječ je o drogerijama u kojima se svakodnevno kupuju proizvodi za osobnu higijenu i ljepotu te brojne kućne potrepštine. Drogerije u Hrvatskoj imaju osjetno više marže od trgovina koje većim dijelom prodaju hranu i piće.
I ne samo to: prema našem mini-istraživanju upravo su drogerije generirale značajnu inflaciju tijekom protekle godine jer su digle bruto prodajne marže. Za razliku od velikih trgovačkih lanaca koji najvećim dijelom prihode ostvaruju na hrani i piću.
Uvjerljivo najvišu prosječnu bruto prodajnu maržu lani je imao lanac drogerija Bipa, čak 68,3 posto! To je osjetan skok u odnosu na prethodnu godinu kad je prosječna bruto marža u Bipi iznosila 60,4 posto.
Kako smo došli do te brojke? Jednostavno: tako što smo prihode od prodaje trgovačke robe podijelili s troškovima nabave te iste trgovačke robe. Riječ o službenim i revidiranim financijskim izvještajima za prošlu godinu.
Prema tim izvještajima, Bipa je imala 729,5 milijuna kuna prihoda od prodaje, što je rast od gotovo 17 posto u odnosu na pretprošlu godinu.
Na drugome je mjestu po visini prosječne bruto prodajne marže lani bio najjači lanac iz branše, dm-drogerie markt. Njihova je marža protekle poslovne godine iznosila 59 posto, a pretprošle godine 57,5 posto.
No, valja napomenuti kako oni poslovnu godinu računaju od 1. listopada do 30. rujna, pa ta brojka nije do kraja usporediva s Bipinom. Dm je protekle poslovne godine ostvario oko 2,17 miliijardi kuna prodajnih prihoda, što je rast od 14 posto.
Na koncu, tu je i lanac drogerija Müller koji u svojoj poslovnoj godini (računa se od 1. srpnja do 30. lipnja) imao prosječnu bruto prodajnu maržu od 46,8 posto. Prethodne godine njihova je marža iznosila 44,1 posto.
Müller je u protekloj poslovnoj godini ostvario 1,63 milijarde kuna prihoda od prodaje, što je rast od 6,5 posto u odnosu na prethodnu poslovnu godinu.
Najveću dobit lani je imao Müller, oko 156 milijuna kuna, što je čak 55 posto više nego predlani. Dm bilježi neto dobit 66,6 milijuna kuna (1 posto manje), a Bipa je poslovala s profitom od 5 milijuna kuna (predlani su imali minus od 1,2 milijuna kuna).
NEDAVNO OBJAVLJENO