RIJEČ JE O PROMETNOJ BESMISLICI

Nemojte, zaboga, biti smiješni: brza cesta nikad neće doći do Koprivnice

Objavljeno, 02. rujna 2021. Komentari
# Foto: DANICA.HR / Nadvožnjak na južnoj koprivničkoj obilaznici prema Zagrebu
AUTOR
Robert Mihaljević

Ministar prostornog uređenja i graditeljstva Darko Horvat ukazao se protekli tjedan u sjedištu Županije u Nemčićevoj u Koprivnici kako bi, urbi et orbi, svečano i slavodobitno objavio da će do prošlog petka konačno biti izdana građevinska dozvola za dio brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog.

Premda je to resor ministra prometa Olega Butkovića, njegov kolega Horvat na sastanku sa županom Darkom Korenom uzeo si je za pravo i da najavi kako će mehanizacija na trasu brze ceste stići najkasnije do 15. rujna. No, to se ipak neće dogoditi jer je još jedna žalba otegnula proceduru bogtepitaj dokad.

„Prometna infrastruktura je žila kucavica svakog razvoja. Brza cesta je jedan od prioriteta i mislim da je bitka za spoj Koprivnice sa Zagrebom brzom cestom povijesni moment koji ide kraju. Kompletiran je zahtjev za građevinsku dozvolu, izdat ćemo je do petka. Ako je rok 15. rujna kad bi se mehanizacija trebala pojaviti na terenu i početi spajati Koprivnicu sa Zagrebom, bit ću sretan i zadovoljan jer je moj resor obavio svoj dio posla i sad čekamo da građevinska operativa napravi taj zadnji korak“, prisnažio je međimurski ministar Horvat.

A taj zadnji korak je ficlek od sedam kilometara asfalta do Kloštra Vojakovačkog koji ne rješava baš ništa i za koji je i dragome bogu i mrskome vragu svejedno kad će radovi početi i kad bi se trebali okončati. To, da vas podsjetimo ako ste zaboravni, nije brza cesta premda je tako nazivaju. Gradi se, naime, sedam kilometara obične dvotračne ceste s prometom u oba smjera. To je, kažu, prva faza, a druga bi mogla doći na red kad se za to steknu uvjeti.

BILO BI JAKO LIJEPO, ALI…

Tvrdili smo to dosad više puta, pa ćemo još jednom – to se neće dogoditi nikad. Prvo, HDZ-ovoj Vladi stalo je do Koprivnice i Podravine kao do lanjskog snijega. Drugo, ta famozna dvokolnička, odnosno četverotračna brza cesta od Zagreba i Križevaca do Koprivnice i Gole nema baš nikakva smisla ako se ne nastavlja dalje u Mađarskoj.

Čelnik Atlantica Emil Tedeschi i ministar poduzetništva Darko Horvat na konferenciji u Podravki
Ministar Darko Horvat u posjetu Podravki / Foto: Danica.hr

A pogotovo nema smisla s obzirom na količinu prometa. Tim više jer Koprivnica – kad je već o njoj riječ – kod Ludbrega ima relativno komotan i relativno blizak spoj na modernu autocestu koja Zagreb spaja s Varaždinom, Zagrebom i Budimpeštom. Primjerice, od čvora autoceste Zadar zapad do samoga Zadra treba vam gotovo 20-ak kilometara, a probajte to u sezoni prevaliti za koliko-toliko pristojno vrijeme. Ta udaljenost činit će vam se tada stoput duljom od one od Koprivnice do Vrbanovca.

Bilo bi, naravno, jako lijepo imati čeverotračnu brzu cestu od Koprivnice do Zagreba, i to onu koja neće biti pod naplatom kao autocesta prema Varaždinu. No, jedno je naša želja, a drugo gola realnost. A ta realnost kaže kako Koprivnica tu cestu nikad neće vidjeti. To, doduše, ne znači da Koprivnica i Podravina nisu zaslužili pristojnu prometnicu do Križevaca, a ne ovu infrastrukturnu nakaradu koja je opasna po život svih sudionika u prometu, a bogme i mentalno zdravlje svakog malo nervoznijeg vozača.

Treba nam dobra cesta prema Zagrebu, ali puste su tlapnje da će to biti dva odvojena kolnika sa po dva traka za svaki smjer. Ma koliko vam to obećavali – ne vjerujte im jer se to nikad neće ostvariti. Barem ne za naših života. Nema zdrave i na brojkama utemeljene logike, s jedne strane, niti ima dovoljno moćne lokalne političke elite koja će to progurati unatoč činjenici da zdrav razum kaže kako je to besmislica i uzaludno bacanje novca.

Već godinama obećavaju novi kolnik ceste s dva traka za oba smjera dugačak oko sedam kilometara. Sedam. Nikakva brza cesta, nikakav monumentalni neimarski pothvat vrijedan pažnje i divljenja

Mi smo svoju priliku propustili onog časa kad nam je moćni varaždinski lobi predvođen Ratkom Čačićem i HDZ-ovom svitom oteo autocestu prema Zagrebu i Budimpešti. Sreća pa nam nisu oteli i prugu jer je ovaj nizinski koridor na kojem leže naše željezničke štreke koje Zagreb spajaju s mađarskom prijestolnicom ipak bogomdan, pa se to nikako nije moglo preusmjeriti prema Varaždinu.

POUČAK RAHMLETLI BANDIĆA

Ali, zato još od 2007. godine i onog Sanaderovog igrokaza na tuđoj ledini između Vrbovca i Križevaca imamo obećanja o autocesti kojom će nas povezati sa svijetom. Poslije je autocesta postala brza cesta, ali samo do Križevaca, a kasnije se nastavak cijelog projekta prometnuo u obećanje „izgradit ćemo jedan kolnik s dva traka, a drugi će ići dok se za to steknu uvjeti“. A i taj jedan kolnik nikako da krene.

Još od 2016. godine, kad je brza cesta došla do Križevaca, vrli lokalni i državni političari govorili su da nastavak dionice prema Kloštru Vojakovačkom, a kasnije i Koprivnici, samo što nije. Te će krenuti 2018., pa će početi 2019., pa ziher radovi idu već 2020. godine. Potom se u cijeli se igrokaz uključio i ministar Horvat obećanjem kako će bageri doći na gradilište do 15. rujna. Ali, eto, još jednom – neće.

Ovdje bih samo još jednom podsjetio o čemuje tu riječ. Novi kolnik ceste s dva traka za oba smjera dugačak oko sedam kilometara. Sedam. Nikakva brza cesta, nikakav monumentalni neimarski pothvat vrijedan pažnje i divljenja. Sedam kilometara novog asfalta s par križanja u razini i izvan razine s lokalnim cestama. Cijena prema troškovniku? Oko 300 milijuna kuna.

Kad taj ficlek od ceste najavlju već 15-ak godina, a gradit će se oko tri godine, koliko će im izbornih ciklusa trebati od obećanja do realizacije „brze“ dvotračne ceste dugačke 30-ak kilometara do Koprivnice? Nitko više ne puši te njihove fore. Odavno je rahmetli zagrebački gradonačelnik Milan Bandić govorio: „Ma, ne mogu birači tražiti koliko im ja mogu obećati“.

NAPOMENA: Komentar je izvorno objavljen u tjedniku Glas Podravine


Tagovi: BRZA CESTA DARKO HORVAT KOPRIVNICA

NEDAVNO OBJAVLJENO