U lokalnoj javnosti prilično je odjeknula vijest o izboru novog predsjednika uprave Belupa Hrvoja Čeovića, vlasnika male konzultantske tvrtke i bivšeg menadžera kompanije Procter & Gamble u Hrvatskoj.
Mjesto direktora Belupa upražnjeno je nakon odlaska Hrvoja Kolarića početkom svibnja. U upravi tako više nema nikog od domaćih kompanijskih kadrova jer su, uz Čeovića, tu članovi uprave Marko Đerek i Tihomir Heđever, također zagrebački kadrovi iz kvote mirovinskih fondova.
Dogodilo se prvi put u Belupovoj povijesti da u vrhu nema baš nikog tko je poniknuo u tvrtki. “Zar je moguće da smo baš svi domaći tako nesposobni”, ogročen je ovih dana Belupov nižerangirani rukovoditelj iz Podravine.
I u upravi Podravke dolaskom Martine Dalić i imenovanjem fondaša Ivana Ostojića, bivšeg člana uprave Wüstenrot štedionice – te ranijim promoviranjem fondaša Davora Doke drugim čovjekom kompanije – većinu drže zagrebački kadrovi. Odreda svi financijaši, bez iskustva u prodaji, marketingu i proizvodnji.
U upravi je još i Milan Tadić, jedini istinski domaći kadar u upravljačkim strukturama Podravke i Belupa. Članica uprave je i koprivnička menadžerica Ljiljana Šapina, ali ona je imenovana iz ‘kvote’ HDZ-a pa se to zapravo ne računa.
Već mjesecima u domaćim menadžerskim krugovima u Podravki i Belupu slušamo o tome kako je Martina Dalić zapravo ‘otela’ kompaniju Koprivnici i Podravini te je ‘okupirala’ zagrebačkim kadrovima. I nije tu samo riječ o upravi, već i menadžerima na nižim razinama.
Ovih je dana, tako, menadžer INA-e Mario Jerković postao novi Podravkin izvršni direktor za upravljanje imovinom i uslugama. Taj sektor u koprivničkoj tvrtki dosad nije postojao, već su ga osnovali prije Jerkovićeva dolaska, po uzoru na INA-in sektor. U dlaku se isto i zovu.
Iz Tedeschijeve Atlantic grupe pak nedavno je stigao Bojan Klarić koji je imenovan za glavnog Podravkina direktora na tržištima Hrvatske i Slovenije, a dužnost je preuzeo početkom rujna. Dotad je bio direktor ljudskih potencijala i korporativne kulture za strateška poslovna područja u Atlantic grupi.
Ove su godine u Podravku stigli i Gordan Drnas iz Coca-cole te Majda Žujo iz Zagrebačke banke. Drnas je postao izvršni direktor logistike, a Majda Žujo preuzela je direktorsku fotelju u Korporativnim komunikacijama i odnosima s dionicima.
Lani je Zvonimir Pavić postao Podravkin direktor informatike. Dotad je bio freelancer, a prije toga se kalio u telekomunikacijskoj kompaniji A1. Otprilike u isto vrijeme Manuel Brković postaje direktor lanca opskrbe. Došao je iz Leda, gdje je radio samo šest mjeseci.
Ranije je na funkciju izvršne direktorice za ljudske resurse stigla diplomirana psihologinja Moira Homan, iskusna menadžerica koja je karijeru gradila u HT-u, a na koncu je postala i potpredsjednica Deutsche telekoma.
No, najveći gaf svakako je bilo imenovanje direktora marketinga Tomislav Maričevića koji se pokazao kao potpuni kadrovski promašaj. Stomatolog Maričević je napustio kompaniju samo četiri mjeseca od imenovanja, a u Podravku je bio stigao kao veliko pojačanje u rujnu lani.
“Podravki se u proteklih godinu dana pridružilo 14 novih menadžera s respektabilnim karijerama u hrvatskim i inozemnim kompanijama. Novom organizacijom u istoj je mjeri dana prilika za napredovanje i Podravkinim internim stručnjacima i menadžerima s iskustvom”, istaknuli su u koprivničkoj tvrtki.
Ostaje činjenica da u koprivničkoj prehrambeno-farmaceutskoj tvrtki na rukovodećim pozicijama nikad u povijesti nije bilo toliko malo domaćih kadrova. Vrijeme će pokazati je li to bio dobar smjer.
NEDAVNO OBJAVLJENO