Hrvatsko tržište maloprodaje i dalje ima velik potencijal za rast, a Studenac planira nastaviti agresivno širenje mreže maloprodajnih mjesta.
Studenac bi tako do 2028. godine sigurno trebao premašiti brojku od 3400 trgovina. Danas ih ima nešto više od 1300. Otkrio je to ovaj tjedan član Uprave Studenca Dragan Baškarad na konferenciji u organizaciji Američke gospodarske komore u Zagrebu.
Studenac već danas ima najveću maloprodajnu mrežu u Hrvatskoj s više od 1300 prodajnih mjesta, a planira se širiti i dalje. Oko 15 posto hrvatskog tržišta maloprodaje drže manji, uglavnom lokalni lanci, pa Bašakard upravo tu vidi prostor za nove akvizicije.
Osim toga, Studenac namjerava otvarati vlastite nove trgovine, i to u osjetno većem broju nego dosad. Koncept ostaje isti – manje kvartovske trgovine u gradovima i selima.
Usporedbe radi, Konzum je potkraj prošle godine imao 637 prodajnih mjesta, Lidl 109, Kaufland 48, Plodine 131, Spar 138, Tommy 223, a Trgovina Krk blizu 400.
Vlasnik Studenca je moćni poljski fond Enterprise Investors koji upravlja s više investicijskih fondova, a u Hrvatskoj su vlasnici Studenca, pekarske industrije Pan-Pek te regionalnog lanca trgovina sportskom opremom Intersport.
Javna je tajna da Enterprise Investors nije dugoročan ulagač. Oni preuzimaju tvrtke, konsolidiraju ih i potom prodaju u nekom srednjeročnom razdoblju od otprilike pet do sedam godina.
Već mjesecima se, tako, piše kako traže kupca i za Studenac, a navodno planiraju izlistati njegove dionice na Varšavskoj i Zagrebačkoj burzi. Spekulira se kako to člne jer zasad nisu dobili dovoljno dobre ponude za Studenac koje bi ih zadovoljile.
NEDAVNO OBJAVLJENO