Mnogo je kritike bilo upućeno ondašnjem predsjedniku uprave Podravke Zvonimiru Mršiću nakon što je potkraj 2016. godine lipički Studenac prodao Radenskoj.
Voda je strateški proizvod, to se ne prodaje – grmili su mnogi nakon što je Podravka češkoj Kofoli (koja je vlasnica i slovenske Radenske) za devet milijuna eura odlučila prodati tvornicu u Lipiku s brandovima Studena, Studenac i Lero.
U prvoj godini Mršićeva mandata u koprivničkoj kompaniji 2012. Podravkin biznis pića imao je prihode od otprilike 45 milijuna eura te je poslovao s dobiti. U trenutku dok je prodavan Česima, Studenac je imao desetak milijuna eura godišnjeg prometa. A gdje smo desetljeće kasnije?
Studenac je u okrilju Radenske lani ostvario 21 milijun eura prihoda uz rast od 19 posto. No, i uz gubitak od čak 3,1 milijun eura, što je 17 posto više nego predlani. Otkako ga je preuzela Radenska prije sedam godina, Studenac svake godine posluje s minusom od par milijuna eura.
Tvornica vode i pića u Lipiku danas ima oko 120 zaposlenih, što je 15-ak manje nego pretprošle godine, pokazuju podaci Financijske agencije. No, zato je prosječna neto plaća osjetno narasla te je iznosila oko 1120 eura, što je oko 200 eura više nego godinu ranije.
Tržište bezalkoholnih pića u Hrvatskoj količinski je teško ukupno oko 520 milijuna litara godišnje, a potrošnja je u epidemiji Covida bila značajno pala. Jamnica je u Hrvatskoj lider u prodaji mineralne gazirane i obične izvorske vode, ali više nije lider u ukupnoj ‘nonalcoholic’ prodaji.
Lani je tržišni lider u bezalkoholnim pićima u Hrvatskoj postala Coca-cola s ukupnim prihodima od 180 milijuna eura (rast od 23 posto) i dobiti od 11 milijuna eura (više za 17 posto). Coca-cola ima oko 470 radnika čija je prosječna neto plaća 2110 eura.
Prodaja Jamnice također je rasla, ali manje od Coca-coline: imali su prihode od 172 milijuna eura (više za 14 posto) te neto dobit od 13 milijuna eura (rast od 23 posto). Jamnica ima 940 zaposlenih čija je prosječna plaća lani iznosila oko 1170 eura, što je 100 eura više nego predlani.
Flaširane vode u RH lani se prodalo oko 281 milijun litara, što je oko 5 milijuna manje nego godinu ranije. Na tržištu vode u Hrvatskoj lider je Jamnica s udjelom od 40-ak posto, a slijede je Studenac, Radenska, Naturalis (Cetina) i Cedevita (Kalnička i Kala).
Tvrtka Naturalis s brandom vode Cetina probila se tako na četvrto mjesto. Imali su prihode od 8,65 milijuna eura uz rast od 27 posto, a neto dobit iznosila je 210.000 eura. Cetina ima 45 zaposlenih čija je prosječna neto plaća oko 1250 eura i veća je za 200 eura u odnosu na pretprošlu godinu.
NEDAVNO OBJAVLJENO