I trgovci ‘lovili u mutnom’: doznali smo što je poskupjelo zbog njihovih marži

Objavljeno, 24. studenoga 2022. Vijesti
# Foto: MEDJIMURSKI.HR / ILUSTRACIJA / DANICA.HR
AUTOR
Redakcijski tekst

Jesu li trgovci dizali marže i tako koristili rast cijena ulaznih proizvoda kako bi i sami profitirali od inflacije?

Ovih je dana razriješena i ta dvojba, i to od mjerodavnog tijela zaduženog za kontrolu tržišta. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, doznajemo, pratila je i analizirala trgovačke marže lani i ove godine u osam kategorija proizvoda.

Agencija je pratila kako su se kretale marže u trgovinama u sljedećim grupama proizvoda: meso i mesne prerađevine, meso peradi i jaja, pekarski proizvodi, mlijeko i mliječni proizvodi, svježe voće i povrće, bezalkoholna pića i vode, konditorski proizvodi (keksi, čokolade, bomboni) i osnovne namirnice (brašno, šećer, ulje, riža, rezanci).

Uspoređivali su visinu marži po pojedinim kategorijama prošle godine te u svibnju i lipnju ove godine. Rezultati njihova istraživanja pokazali su kako su prosječne marže lani i ove godine najviše u kategoriji pekarskih i konditorskih proizvoda, a relativno su visoke kod voća i povrća te osnovnih prehrambenih artikala.

Od osam kategorija proizvoda, u tri se bilježi smanjenje prosječne marže. U Agenciji navode kako je riječ o mesu peradi i jajima, mlijeku i mliječnim proizvodima te svježem voću i povrću. Marže su u svibnju i lipnju u tim kategorijama bile niže nego lani.

No zato je u pet analiziranih grupa proizvoda došlo do povećanja prosječne marže u trgovini na malo. Trgovci su, dakle, u prosjeku dizali svoju zaradu na kruhu i pecivu, sokovima, keksima i čokoladama te osnovnim namirnicama poput šećera, ulja, riže, tjestenine.

To ne znači da su svi trgovci u Hrvatskoj dizali marže na tim proizvodima, ali čini se kako većina ipak je s obzirom da je Agencija ustanovila rast prosječnih marži u odnosu na prošlu godinu.


Tagovi: CIJENE MARžE TRGOVCI

NEDAVNO OBJAVLJENO