Oko 16 kilometara drugog kolosijeka nove pruge pušteno je u promet na dionici između Križevaca i granice s Mađarskom.
Riječ je o rekonstrukciji postojećeg i gradnji drugog kolosijeka pruge Križevci-Koprivnica-državna granica, dionici dugoj 42 kilometra.
Kako ističu u HŽ Infrastrukturi, trenutačno su dovršene dvije trećine svih radova na pruzi, a krajnji rok za dovršetak je kraj iduće 2025. godine. Radovi su vrijedni oko 350 milijuna eura s pdv-om, a 85 posto novca osigurava EU.
Ukupna duljina dionice pruge Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom smanjit će se sa 43,2 km na 42,6 km, navode u HŽ Infrastrukturi. Vlakovi će pritom juriti prugom i do 160 kilometara na sat.
Značajno će se, primjerice, skratiti vrijeme putovanja vlakom od Koprivnice do Zagreba, za što će trebati otprilike 45 minuta. I ne samo to; novom će prugom moći prometovati najduže kompozicije koje je Hrvatska ikad vidjela.
U HŽ Infrastrukturi navode da će se na novoj pruzi omogućiti i prijam interoperabilnih teretnih vlakova duljine 750 metara najveće dopuštene mase 25 tona po osovini, odnosno vlakova za prijevoz putnika duljine 400 metara.
Osim dvaju kolosijeka i nove elektronaponske mreže, bit će sagrađeno čak sedam novih mostova, od kojih je bio najzahtjevniji onaj čelični preko Drave. Most je već sagrađen, a u tijeku su završni radovi pa se uskoro očekuje prvi promet tom grdosijom dugom oko 340 metara.
Osim dravskog, gradit će se i mostovi Glogovnica dužine 16 metara, Koprivnica 1 (14 metara), Dobrava (12), Koprivnica 2 (dužine 14 metara), Koprivnica 3 (14 metara) i most Gliboki sjeverno od Drnja dužine 27 metara.
Gradit će se četiri željeznička vijadukta i galerije, od kojih će dva biti prolazi za životinje: vijadukt Vojakovački Kloštar dužine 49 metara, vijadukt Carevdar od 632 metra, vijadukt Komari od 349 metara i galerija Velika Mučna dužine 170 metara.
Također, obnovit će temeljito ili sagraditi kolodvori Lepavina, Koprivnica i Novo Drnje te stajališta Majurec, Vojakovački Kloštar, Carevdar, Sokolovac, Mučna Reka i Peteranec. Nadvožnjaci i podvožnjaci pak riješit će križanja željezničke pruge s drugim prometnicama jer više neće biti u istoj razini.
To su: nadvožnjak Križevci (65 metara), nadvožnjak Vuk (121), podvožnjak Vojakovački Kloštar (15), nadvožnjak Lepavina 1 (54), nadvožnjak Lepavina 2 (880), nadvožnjak Sokolovac (77), podvožnjak Ivanečki (23), nadvožnjak Danica (41), nadvožnjak Novo Drnje (56) i nadvožnjak Šoderica (65 metara).
Potpuno je zatvoren željezničko-cestovni prijelaz na Čardi, na prometnici koja središte Koprivnice spaja s industrijskom zonom Danica. Ondje je sagrađen nadvožnjak Danica kao spoj Ulice Čarda s državnom cestom DC-20 prema industrijskoj zoni Danici i Đelekovcu.
Osim nadvožnjaka, na Čardi se trenutno dovršava i pješačko-biciklistički pothodnik Danica koji će prolaziti ispod postojeće pruge, odnosno sadašnjeg željezničko-cestovnog prijelaza. Spajat će Ulicu Čarda i državnu cestu prema Danici.
U sklopu velike rekonstrukcije kolodvora u Koprivnici koji će postati važno europsko željezničko čvorište, sagrađen je novi pothodnik dužine 140 metara i širine četiri metra koji je već izbio na drugu stranu Zagrebačke ulice. Kolodvor će se potpuno rekonstruirati.
Napomena: sve fotografije pruge iz zraka snimljene su potkraj svibnja i početkom lipnja ove godine
NEDAVNO OBJAVLJENO