Gotovo je: uskoro kreće demontaža i rušenje golemog čeličnog mosta na Dravi kod Koprivnice.
Riječ je o starom željezničkom mostu koji je izvan funkcije nakon što se početkom prosinca lani za promet vlakova otvorio novi željeznički most na Dravi kod Botova dužine 300 metara, širine deset metara i težine oko 4000 tona.
Novi je most spojio desnu, hrvatsku, i lijevu, mađarsku obalu Drave. Dio je to projekta gradnje drugog kolosijeka pruge od Križevaca i Koprivnice do mađarske granice teškog oko 350 milijuna eura bez pdv-a koji je skuplji od Pelješkog mosta.
Novi most stajao je oko 26 milijuna eura, a stari se sad ruši, potvrdili su nam u HŽ Infrastrukturi. Bilo je ideja da se stari most prenamijeni u Muzej Drave, a projekt su osmislili umjetnik i arhitekt Antonio Grgić, tadašnji direktor Muzeja Koprivnice Marijan Špoljar i povjesničar te sveučilišni profesor Hrvoje Petrić.
Potporu su im dale i županijske vlasti na čelu sa županom Darkom Korenom, a načelno su se s time tada bili složili i u HŽ-u koji je zapravo vlasnik mosta. No, konkretna inicijativa sa službenim zahtjevom do njih, kažu, otad nikad nije došla.
“S obzirom na trenutačnu dinamiku odvijanja radova na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, planirani početak radova na uklanjanju starog mosta „Drava“ predviđen je početkom lipnja.
Zbog kompleksnosti cjelokupnog postupka povlačenja mosta i njegove demontaže, kao i radova vezanih za uređenje obaloutvrde i okolnog prostora, planirano trajanje rušenja je šest mjeseci“, otkrili su nam iz HŽ Infrastrukture danas.
Inače, stari je dravski most kod Botova golemi čelični nosač na četiri oslonca i tri raspona. Rasponi su triput po 97 metaara, a ukupna točna duljina mosta iznosi 301,3 metra.
Na toj lokaciji prvi most preko rijeke Drave izgrađen je još davne 1870. godine, i to kao čelična konstrukcija, lučni rešetkasti most koji je srušen 1941. godine u II. svjetskom ratu. Današnja čelična konstrukcija mosta građena je od 1958. do 1962. godine.
Most je bio projektiran i izgrađen za kombinirani željezničko-cestovni promet jer je uz tračnice na mostu napravljen i asfaltirani kolnik za automobile.
Most je kasnije opet obnovljen 1982. godine, kad je pruga elektrificirana i modernizirana te je istodobno izgrađen i novi paralelni masivni armiranobetonski most samo za cestovni promet koji je spajao koprivnički dio Podravine s Prekodravljem (Gola i Ždala) te Mađarskom.
Zanimljivo je kako je temeljita sanacija željezničkog mosta Drava Botovo obavljena i između 2015. i 2017. godine. U sanaciju mosta koja se tada obavljala u dvije faze utrošeno je oko četiri milijuna kuna s pdv-om (oko 530.000 eura).
NEDAVNO OBJAVLJENO