Ugledna svjetska kompanija za istraživanje tržišta NielsenIQ potvrdila je da su paštete Argeta lani učvrstile poziciju lidera u cijeloj Europi.
Argeta je to zaslužila zahvaljujući iznimnom rastu prodaje. Mesne paštete povećale su lani tržišni količinski udjel za čak 17 posto, a riblje za šest posto. Zahvaljujući uspješnom međunarodnom širenju, Argeta je postigla izniman rast i na najkonkurentnijim tržištima, uključujući Njemačku i Austriju.
Atlanticova divizija delikatesnih namaza s krovnim brandom Argetom ostvarila je protekle godine 150 milijuna eura prodaje, što je rast od devet posto. Neovisna istraživanja pokazuju da više od 40 milijuna Europljana u Njemačkoj, Švicarskoj, Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, Srbiji i drugim tržištima redovito konzumira Argetu (Ipsos, BVC Research, 2024.).
Lani je Argeta je postigla iznimne rezultate na regionalnim tržištima, ostvarivši rekordnu prodaju u BiH, Hrvatskoj, Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori i Austriji. Ukupna prodaja na tržištima regije bila je 10 posto veća u odnosu na predlani, što je rezultiralo rastom tržišnog udjela i jačanjem Argetine pozicije vodećeg brenda u Sloveniji, BiH, Austriji i Hrvatskoj.
Argeta je i na međunarodnim tržištima ostvarila izvrsne rezultate, posebno u Njemačkoj, gdje je zabilježena rekordna prodaja od više od 2100 tona, čime je Njemačka postala drugo najveće tržište za Argetu. Na njemačkom tržištu Argeta je uvjerljivi broj 1 među trajnim mesnim namazima s volumnim udjelom od 27 posto i vrijednosnim od 32 posto prema Nielsenovim podacima.
Izniman rast u Njemačkoj ostvaren je snažnim širenjem distribucije na ključne kupce Kaufland i Netto te prvim in-out aktivnostima u Lidlu i Pennyju. Argeta drži još snažniju vodeću poziciju u Švicarskoj, s tržišnim udjelom od 37 posto po volumenu i 35 posto po vrijednosti.
Argeta ima dvije tvornice: u slovenskoj Izoli i Hadžićima kod Sarajeva. Planirali su graditi i treću kod Varaždina, ali investicija je odgođena zbog rata u Ukrajini. Već su kupili zemljište u poslovnoj zoni u Gornjem Knegincu gdje se treba graditi tvornica vrijedna 60-ak milijuna eura sa 150 radnih mjesta.
Tvornica u Izoli ostvarila je lani najveći volumen proizvodnje ikad s rastom od 19 posto u odnosu na 2023. godinu, dok je u Sarajevu zabilježen drugi najveći volumen proizvodnje u povijesti s rastom od 18 posto u odnosu na predlani. Svi pogoni rade svaki dan u tri smjene.
Prva pašteta, kokošja, u tvornici u Izoli proizvedena je 1963. godine, i to kao nusproizvod u proizvodnji koncentrata za juhe. Nova tvornica u Izoli puštena je u pogon 2001. godine, a nešto kasnije, tijekom 2006. godine, i nova tvornica kod Sarajeva.
Atlantic 2010. godine preuzima slovensku kompaniju Drogu Kolinsku i iz temelja mijenja poslovnu filozofiju vezanu uz paštete. Argeta prelazi na recepturu BEZ, što znači da su svi proizvodi pripremljeni bez konzervansa, umjetnih boja, umjetnih pojačivača okusa i glutena. Time se riješila svih aditiva.
Nova tvornica u Hrvatskoj, koja je i dalje na čekanju, trebala bi zadovoljiti rastuću potražnju na tržištima zapadne Europe, prije svega Njemačke i Austrije. No, globalne okolnosti utjecale su na odgodu investicije i nije poznato kad će Atlantic konačno krenuti u realizaciju treće Argetine tvornice.
NEDAVNO OBJAVLJENO