Izuzmemo li Zagreb i mjesta oko zagrebačkog prstena, Koprivnica je u odnosu na broj stanovnika najvažnije željezničko čvorište u Hrvatskoj.
Pokazali su to novi podaci Državnog zavoda za statistiku o ukupnom broju putnika koji su prošle godine vlakom otputovali upravo iz Koprivnice. Prema tim podacima, lani je vlakom iz Koprivnice putovalo 429.400 putnika što je gotovo četvrtina ljudi više nego tijekom 2011. godine.
Osim zagrebačkog područja, dakle, više putovanja vlakom tijekom prošle godine jedino je imao Sisak – 684.700 osoba. No, taj grad ima gotovo 50.000 stanovnika, a Koprivnica tek 30-ak tisuća.
Svi drugi gradovi u Hrvatskoj zaostaju za Koprivnicom. U Varaždinu, primjerice, lani je vlakom putovalo ukupno 383.900 putnika (osam posto manje nego prije osam godina), u Čakovcu 214.600 (čak 30 posto manje), Bjelovaru 141.500 (40 posto manje), a u Križevcima 334.800 putnika (jedan posto manje).
Mnogo veći Osijek protekle je godine vlakom poslao na put 363.400 putnika, Karlovac 358.200, Split 121.300, a Rijeka tek 120.100 putnika.
Zato je projekt drugog kolosijeka željezničke pruge na koridoru Budimpešta – Koprivnica – Zagreb od golemog značaja za Koprivničko-križevačku županiju i povijesna razvoja prilika. Veća brzina, veći protok i veća sigurnost vlakova omogućit će enorman rast prijevoza putnika i roba.
Koprivnica i Križevci tu povijesnu šansu već danas moraju početi iskorištavati na najbolji mogući način.
NEDAVNO OBJAVLJENO