Dobit Belupa skočila za 1020 posto!

Objavljeno, 28. travnja 2023. Financijer
# Foto: GLAS PODRAVINE / Belupova tvornica lijekova u Koprivnici
AUTOR
Redakcijski tekst

Grupa Podravka ostvarila je u prvom kvartalu prodaju od 176 milijuna eura, što je 13 posto više nego u prva tri mjeseca prošle godine. Neto dobit oznosila je 15,7 milijuna eura i bila je veća za 33 posto.

Prodaja prehrambene divizije bila je 132 milijuna eura, što je 6 posto više, a Belupa 44 milijuna eura, što je više za 41 posto nego lani.

Prehrambeni dio grupe ostvario je u prvom kvartalu dobit od 7,4 milijuna eura i ona je manja za 33 posto. Belupo je u istom razdoblju imao dobit od 8,3 milijuna eura, što je više za čak 1020 posto nego u prva tri mjeseca lani.

Značajan negativan utjecaj na operativnu dobit prehrane došao je od rasta troškova sirovina, ambalaže i energenata za 19 posto, povećanjem primanja zaposlenika za 8,5 posto te investicijskog ciklusa koji je uzrokovao rast troškova amortizacije za 10 posto, ističu u kompaniji.

Snažan oporavak Belupa dogodio se zbog velikog rasta prodaje u Rusiji i istočnoj Europi koja je bila gotovo 250 posto veća. Lani je zbog ruske agresije na Ukrajinu došlo do prekida distribucije Belupovih lijekova na tom tržištu. Prehrambeni dio na istom je tržištu pao za 47 posto jer je Podravka prestala poslovati u Rusiji.

Pad mesa i ribe

Prodaja Vegete veća je za 2,5 posto, Juha za 18,7 posto, Kremnih namaza Lino za 17,9 posto. Prodaja mesnog programa istodobno je pala za 6,3 posto, a prodaja ribe Eva za 6,1 posto.

„Rezultati prvog kvartala Grupe Podravka pokazuju da smo pronašli dobra rješenja za brojne izazove s kojima se i dalje suočavamo. Osobito sam zadovoljna što smo nakon intenzivnih priprema provedenih tijekom prošle godine počeli provoditi brojne aktivnosti za snažniji nastup na tržištima Zapadne Europe.

Time smo učinili još jedan bitan korak u razvoju prodaje i poslovanja na izvoznim tržištima. S druge strane, uspjeh na tržištu danas je sve snažnije povezan s odgovornim odnosom prema okolišu,  zajednici, zaposlenicima i svim drugim dionicima u kompaniji.

Prepoznajući ove trendove, koji se očituju i kroz zahtjeve i očekivanja potrošača, tijekom prvog kvartala usvojili smo dvije važne strategije  – Nutritivnu strategiju koju smo već javno predstavili i Strategiju održivog poslovanja koju ćemo idućih dana predstaviti svim dionicima kompanije.

Obje strategije iskazuju našu spremnost da se kontinuirano  prilagođavamo  potrebama naših potrošača, isto kao i rastućim zahtjevima odgovornog poslovanja“, istaknula je Martina Dalić, predsjednica uprave Podravke.


Tagovi: 03 2023 BELUPO DOBIT PODRAVKA PRVI KVARTAL

NEDAVNO OBJAVLJENO