Jedan od najdugovječnijih župana u Hrvatskoj mogao bi izgubiti vlast, pokazuju recentna istraživanja uoči lokalnih izbora u svibnju.
Darko Koren, šef strančice Mreža, na čelu je Koprivničko-križevačke županije više od 16 godina, a od 2009. pobjeđuje SDP-ove protukandidate na nesporednim izborima. No, danas mu se – prvi put u proteklih 16 godina – ozbiljno ljulja pozicija.
Prema istraživanju ugledne agencije Promocije plus (koje je naručio SDP), kandidat HDZ-a i Mreže Darko Koren prvi put u izbornu utrku ne ulazi kao favorit. U prvome krugu je, naime, izjednačen s kandidatom SDP-a, saborskim zastupnikom Tomislavom Golubićem, a u drugome krugu gubi od njega.
Da su izbori bili potkraj ožujka, pokazalo je istraživanje, Golubić bi u drugome krugu dobio 42,7 posto, a Koren 39,7 posto glasova. Neodlučnih je oko 11 posto, a dio birača u drugome krugu ne bi glasao. Te brojke nipošto ne znače da je Golubić siguran pobjednik, ali trend nije na Korenovoj strani.
Pokazuju to i rezultati stranačkih preferencija. U istraživanju Promocije plus SDP je uvjerljivo najjači s gotovo 37 posto glasova, a HDZ je drugi s blizu 20 posto. U palim glasovima, bez neodlučnih, SDP osvaja 44 posto, što bi im donijelo većinu mandata u Županijskoj skupštini.
Kad je riječ o preferencijama političara, uvjerljivo najpopularniji u Koprivničko-križevačkoj županiji je saborski zastupnik SDP-a i gradonačelnik Koprivnice Mišel Jakšić. Slijede ga Darko Koren i njegov protukandidat Tomislav Golubić. Valja naglasiti kako upravo Jakšić nosi SDP-ovu izbornu listu.
Na listi najnepopularnijih pak prvi je župan Darko Koren, a drugi saborski zastupnik desnog Domina i đurđevački boss Željko Lacković. Treći najnepopularniji političar u županiji je aktualni HDZ-ov dožupan Ratko Ljubić.
Promocija plus je istraživanje provela između 26. i 28. ožujka na uzorku od 754 stanovnika Koprivničko-križevačke županije. Standardna greška uzorka je 3,48 posto. Riječ je o poznatoj agenciji koja i za nacionalne televizijske kuće već desetljećima radi redovita istraživanja popularnosti stranaka i političara.
Tako je, primjerice, Promocija plus u istraživanju HRejting za HTV neposredno uoči parlamentarnih izbora lani u travnju prognozirala da će HDZ dobiti 60 mandata, SDP 44, a Domovinski pokret 14. Nakon toga, na izborima je HDZ osvojio 61 mandat, SDP-ova koalicija 42 mandata, a Domovinski pokret 14.
Istraživanja Promocije plus, dakle, rađena su po pravilima struke i vrlo temeljito, bez obzira tko bio njihov naručitelj. Uz Promociju, druga velika agencija čija se predviđanja i prognoze uzimaju s priličnom pouzdanošću je Ipsos.
NEDAVNO OBJAVLJENO