Atlantic kupuje poznatu tvornicu kave. Imat će duplo veću prodaju od Francka

Objavljeno, 25. srpnja 2023. Naše priče
# Foto: ATLANTIC GRUPA / ILUSTRACIJA
AUTOR
Robert Mihaljević

Atlantic grupa preuzet će poznatog regionalnog proizvođača kave, izvijestila je kompanija u utorak.

“U svibnju Atlantic grupa predala je obvezujuću ponudu za kupnju kompanije Strauss Adriatic iz Srbije, koju je Strauss grupa službeno i prihvatila. Zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji.

Obvezujuća ponuda bazirana je na ukupnoj vrijednosti transakcije u iznosu od 40,5 milijuna eura, bez dugovanja i gotovine, te pretpostavljajući redovnu razinu normaliziranog neto radnog kapitala na dan zaključenja transakcije.

Strauss je poznat po jakim brendovima kave na srbijanskom tržištu – Doncafe i C kafa, a koji bi se
akvizicijom pridružili regionalnim liderima Grand kafi i Barcaffeu”, naglašavaju u kompaniji koja je u većinskom vlasništvu Emila Tedeschija.

Suradnja s Podravkom

Uz poznate brendove, Atlantic bi time preuzeo i moderan proizvodni pogon u industrijskoj zoni Šimanovci pokraj Beograda te oko 220 zaposlenih.

Riječ je o srbijanskoj tvrtki Strauss Adriatic koja je dio poznate izraelske Strauss grupe. Koprivničkoj javnosti izraeleska je tvrtka dobro poznata jer je potkraj 90-ih surađivala s Podravkom te su iz Koprivnice na hrvatsko tržište plasirali poznatu kavu Elite i brand Kavica.

Kasnije se Strauss povukao iz Hrvatske te ušao u akviziciju u Srbiji u kojoj posluje već godinama. No, čini se kako se Izraelci povlače i s tog tržišta. Tedseschijev Atlantic je vlasnik Grand kafe u Srbiji i Barcaffea u Sloveniji.

No, problem je što Atlantic i Strauss u Srbiji zajedno drže blizu 50 posto tržišta kave, pa je i dalje neizvjesno hoće li tamošnja agencija za zaštitu tržišnog natjecanja dati zeleno svjetlo za tu transakciju.

Regionalni lideri

Ako komisija na koncu odobri akviziciju, čemu se Tedeschi nada, prodaja kave u Atlantic grupi skočit će na gotovo 230 milijuna eura godišnje, odnosno na 1,7 milijardi kuna. To je primjerice, duplo više od prodaje Francka koja je lani iznosila oko 108 milijuna eura.

No, Franck je i dalje lider na tržištu Hrvatske – u maloprodaji i Horeca kanalu (hoteli, restorani, kafići) – a Atlantic je najjači na tržištima Slovenije i Srbije, dok se u BiH i jedni i drugi ‘tuku’ s jakim lokalnim brandovima.

Atlantic je u prvom polugodištu ove godine ostvario 460 milijuna eura prihoda uz rast od 16 posto te neto dobit od 21 milijun eura (manje za 5,5 posto). Najviše prihoda donijela je divizija kave, 94 milijuna eura uz rast od 11 posto.

Sve kategorije kave su ostvarile količinski rast, pri čemu je rast prihoda svježe pržene mljevene kave primarno generiran povećanjem prodajnih cijena uslijed značajnog poskupljenja cijene sirove kave i pakirnog materijala”, kažu u Atlanticu.

Argeta najprofitabilnija

Postotno je navjeći rast prodaje ostvarila divizija pića: 50 milijuna eura prometa, što je čak 20 posto više nego u prvom polugodištu lani.

“Značajan rast prodaje ostvarili su brendovi Cockta i Cedevita u HoReCa i maloprodajnom kanalu. Značajnom rastu prodaje ovog segmenta pridonijelo je lansiranje vitaminske vode pod brendom Cedevita koja je odlično prihvaćena na tržištu”, ističu u toj tvrtki.

Najmanji rast od tek 3 posto ostvarili su delikatesni namazi s krovnim brandom Argetom (67,6 milijuna eura prodaje), ali zato ta kategorija ima najviše marže te bilježi bruto dobit (EBITDA) od 11 milijuna eura.

“Unatoč očekivanim lošijim gospodarskim prilikama, ove godine očekujemo rekordnu prodaju u iznosu višem od 930 milijuna eura”, najavljuju u Atlanticu.


Tagovi: ATLANTIC FRANCK KAVA STRAUSS

NEDAVNO OBJAVLJENO