U prvih devet mjeseci ove godine prodaja čokoladnih tabli u Hrvatskoj bila je veća za pet posto u odnosu na isto razdbolje lani.
Prema istraživanju najpoznatije svjetske kompanije za potrošačku inteligenciju Nielsen (NIQ), ove je godine ostvaren vrjednosni rast prodaje čokolade u trgovinama. No, pritom otkrivaju kako je količinska prodaja zapravo pala za čak 14 posto.
Rast je, dakle, isključiva posljedica još jednog vala dizanja cijena koji je u devet ovogodišnjih mjeseci iznosio čak 19 posto. Pritom je najviše skočila cijena čokolade za kuhanje – nevjerojatnih 48 posto.
Na našem tržištu desetljećima se vodi žestoka bitka između dva tržišna lidera: Kraša i Mondeleza čiji je najpoznatiji čokoladni brend Milka. Prvo je Milka uoči ulaska Hrvatske u EU 2012. godine s trona skinula Kraš, a potom je desetak godina kasnije, usred pandemijske krize, Kraš opet preskočio Milku.
Kakva je situacija bila lani – nismo uspjeli doznati. Poznato je da su na prve dvije pozicije i dalje Kraš i Mondelez, treći je div Ferrero, a četvrti osječki Kandit.
Prema broju promocija i bruto oglasnoj vrijednosti u proteklih 12 mjeseci, do kraja rujna ove godine, prvi je Krašev brend Dorina, druga Milka, treći Kandi, četvrti Mikado požeškog Zvečeva, a peti Ferrerov Kinder. Otkriva to istraživanje agencije Focus za mjesečnik Ja trgovac.
Promocije i oglasna vrijendost obično se poklapaju s poretkom na tržištu prema ostvarenoj prodaji. Po tome ispada kako je i ove godine prva Dorina, a druga Milka.
