Foto: GRAD KOPRIVNICA / Novi rotor kod Podravkinih silosa
Otkrili smo kako će izgledati najveći i najvažniji rotor koji se gradi na području Koprivnice.
Prema projektu koji je ovih dana dovršen, kružni tok na križanju Zagrebačke, Varaždinske i Ivana Česmičkog (kod podvožnjaka kraj Podravkinih silosa) značajno će unaprijediti protočnost vozila i sigurnost svih sudionika prometa.
Za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa (otkup kuće koja će se rušiti te dio okolnog privatnog zemljišta) na budućem rotoru na najfrekventnijem križanju u Koprivnici iz gradskog će se proračuna izdvojiti 166.000 eura.
Otkupit će se i srušiti kuća koja je neposredno uz prometnicu i novi rotor s južne strane te otprilike 80-ak kvadrata dvorišta druge obiteljske kuće. U zoni kuće koja se ruši bit će rotor, a u zoni dodatnog zemljišta koje se otkupljuje od drugog vlasnika nova pristupna cesta.
Prema projektu, naime, gradi se spojna cesta između novog rotora i staze prema pješakom pothodniku ispoid pruge. Vlasnici okolnih kuća više neće moći automobilima izlaziti na cestu kod semafora i zebre, već će se u promet uključivati novom spojnom cestom koja vodi do rotora.
Osim tog zahvata u zoni prema pruzi i pothodniku, gradi se i zaštita od buke koja će se protezati od cestovnog podvožnjaka kod Podravkinih silosa, uz cestu, novom zonom između kuće koja se ruši i kuće koja ostaje, sve do sjeverne strane pješačkog pothodnika.
Rotor će dakle, imati ulaze i izlaze na pet mjesta: iz smjera Varaždina, Zagreba, Podravke, Kauflanda te pješačkog pothodnika prema pruzi. Najkompleksiji će biti spojevi Varaždinska – Zagrebačka te Starčevićeva – Česmičkog (prema Kauflandu).
Oni koji iz smjera Podravke skreću prema Kauflandu te iz Varaždina prema Križevcima i Zagrebu neće morati ulaziti na sam rotor, već će se ranije moći prestrojiti na drugi desni prometni trak. Sam rotor će, dakle, biti jednotračni, pa neiskusniji vozači mogu odahnuti.

Nakon što Grad otkupi nekretnine – kuću i dio dvorišta druge kuće – Hrvatske ceste raspisat će javni natječaj i izabrati izvoditelja radova koji bi mogli početi u proljeće iduće godine.
Izgradnja tog i novog rotora na Podravskoj magistrali bit će dovršetak nove prometne renesanse Koprivnice koja je počela gradnjom drugog kolosijeka pruge s pratećim objektima – pothodnikom ispod kolodvora, podvožnjakom kod Ivanečke, pješačkim pothodnikom na Čardi, nadvožnjakom prema Danici.
Tui su i brojni drugi kapitalni zahvati u prometu koji su u međuvremenu dovršeni – temeljita obnova Starčevićeve i Pavelinske, novi rotori u Starogradskoj, na križanju Podravske magistrale i Zagrebačke, kod pekarnice Dora.
Na koncu, o čemu smo ovih dana također PISALI, gradi se i novi rotor na neuralgičnoj prometnoj točki – križanju Podravske magistrale DC2 i Radničke ceste kod nadvožnjaka te pješačko-biciklistički prijelaz preko pruge, nausprot Peveca.

Grad izrađuje projekte, a radove će financirati Hrvatske ceste. Natječaj za izvoditelja radova također bi se mogao pojaviti tijekom proljeća. Nakon što se i on izgradi, za Koprivnicu se može komotno reći da je riješila sve ključne prometne probleme za iduća desetljeća.
Osim jednog velikog, dakako, ali to ne ovisi o Koprivnici, već središnjoj državnoj vlasti – brze ceste prema Križevcima i Zagrebu.
NEDAVNO OBJAVLJENO