U konzervi smeđeg graha pronađena je polovica – štakora! Tvrdi to kupac koji se požalio udruzi za zaštitu potrošača.
Proizvođač konzerviranog smeđeg graha je talijanska tvrtka, a bio je na polici velikog trgovačkog lanca u Hrvatskoj. O svemu je javnost u utorak izvijestila potrošačka udruga “Halo, inspektore” koja je objavila i fotografije.
“Potrošač je taj nemili slučaj uredno reklamirao Konzumu koji mu (još kao ni nama) nije odgovorio. Potrošač ne traži nikakvo obeštećenje, ali sasvim sigurno neće više kupovati grah te tvrtke i tog branda.
Potrošač dva dana ne može pojesti ništa od bilo kakve hrane od sjećanja na smrad i doživljenog šoka nakon što je otvorena sporna konzerva”, kažu iz “Halo, inspektore”.
O svemu su izvijestili trgovački lanac, proizvođača i Državni inspektorat. Do zaključenja objave očitovao se Državni inspektorat koji je promptno izvijestio kako je u akciju nadzora krenula sanitarna inspekcija.
Marijan Katalenić, stručnjaka za sigurnost i kvalitetu hrane, iznio im je svoje mišljenje o cijelom slučaju
“Moguće je, ali ekstremno rijetko, da se nađu dijelovi glodavaca u tvornički obrađenoj hrani. Posebno rijetko nakon 2002. i uvođenja HACCP-a u proizvodne sustave (ovo uključuje i deratizaciju, dezinsekciju i dezinfekciju sustava i okoliša za proizvodnju hrane), ISO normi, internih i eksternih kontrola.
Ekstremno rijetko, ali moguće, kako je i vidljivo, da u proizvodnom procesu ipak dođe do “upada” glodavaca.
U procesu proizvodnje limenki postoji postupak steriliziranja sadržaja, što bi u prijevodu značilo da se bilo kakva mikrobiološka flora jednostavno ubije, tako da kada bi se i mikrobiološki analizirale ostale limenke iz serije, nalazi bi vjerojatno bili uredni.
Osim toga, Konzum je taj koji stavlja navedeni proizvod na tržište i nije dužan posebno provjeravati pošiljke hrane o svom trošku jer je proizvođač iz EU. Ipak, neke provjere Konzum obavlja po određenom algoritmu, tek toliko da se udovolji HACCP-u jer je to u konačnici za njih trošak.
Ovakav nalaz glodavca za onoga tko stavlja na tržište inkriminiranu robu je vrlo neugodan i u većini slučajeva najbolje bi im bilo ušutjeti i ne izlaziti u javnost s bilo kakvom izjavom.
S druge pak strane, Konzum ima kontrolu kvalitete i trebao bi hitno i iz predostrožnosti povući cijelu pošiljku, odgovoriti potrošaču i, jasno, zatražiti hitan odgovor ili nadzor kod proizvođača od kojeg robu kupuje. Ali, to je sve u idealnom slučaju pod uvjetom ako žele nešto iskreno učiniti po tom pitanju.
Što se tiče proizvođača i njegove aljkavosti, nemam riječi. Znam da bi ipak bilo najbolje sve potrošače obavijestiti o tom slučaju”, zaključuje Katalenić.
NEDAVNO OBJAVLJENO